کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

گزارشی از وضعیت ۲برادر زندانی سیاسی حسین و امیر اردستانی

۵ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات قضایی به منظور تحت فشار قراردادن روحی فرد بازداشتی و نزدیکان وی تلاش می‌کنند، زندانی سیاسی را در ابهام و بلاتکلیفی قرار دهند. به این منظور صدور حکم بازداشت کامل یا آزادی وی را به تاخیر می‌اندازند‌

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۵مردادماه ۱۴۰۳، دو برادر زندانی سیاسی حسین و امیر اردستانی در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذارند. این در حالی است که دادگاه اتهامات زندانی سیاسی حسین اردستانی را به بغی افزایش داده است. پیش از این در جلسه بازپرسی وتفهیم اتهام به حسین اردستانی در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، اتهامات وی، «عضویت در گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور»، « فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی» و « اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده بود.

در حال حاضر شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران اتهامات وی را به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی، تبلیغ علیه نظام، تخریب اموال عمومی ، بغی و عضویت در گروه باغی افزایش داده است.

زندانی سیاسی حسن اردستانی در تاریخ ۲بهمن‌ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در تهران بازداشت و پس از پایان دوران بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

اعدام ۴زندانی در زندان‌های ارومیه، قائن و قزوین

حمایت از تحصن زنان زندان اوین توسط زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار

در باره زندانی سیاسی امیر اردستانی

زندانی سیاسی امیر اردستانی، در اواخر سال ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی پس از پایان مراحل بازجویی به بند۸ زندان اوین منتقل شده است. وی توسط دادگاه انقلاب تهران بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

شگردهای مقابله با ترفند‌های بازجویی در هنگام دستگیری

مقامات قضایی به منظور تحت فشار قراردادن روحی فرد بازداشتی و نزدیکان وی تلاش می‌کنند، زندانیان را در ابهام و بلاتکلیفی قرار دهند. به این منظور صدور حکم بازداشت کامل یا آزادی آنها را به تاخیر می‌اندازند.‌ آنها تلاش می‌کنند که با این کار خواسته‌های خود از جمله اعترافات اجباری را به زندانی تحمیل کنند.

پیش از دستگیر شدن به خانواده خود توضیح دهید که در صورت دستگیری شما، خبر دستگیری را رسانه ای کنند. چون با رسانه ای کردن خبر، بازجو نمیتواند هر کاری خواست با شما بکند.

بنا به تجربه مکرر، مأمورین به خانواده فرد بازداشتی فشار می آورند و یا آنها را تهدید می‌کنند که «سکوت» بهترین راه برای فشار کمتر به فرد بازداشـتی است. اما این حرف دروغ است و خانواده نبایستی فریب این حرف را بخورد و به خواسته بازجویان و مأمورین اطلاعاتی تن بدهد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ