کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی سید محمد تقوی، ۲۰ روز در سلول انفرادی به دستور قاضی افشاری

۳۰ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی سید محمد تقوی، پیش‌تر به پرونده‌سازی‌های وزارت اطلاعات برعلیه خود اعتراض کرده بود. وی همچنین به دلیل نداشتن وکیل در جلسه دادگاه شرکت نکرد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۳۰تیرماه ۱۴۰۳، بیست روز از انتقال زندانی سیاسی سید محمد تقوی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین می‌گذرد. زندانی سیاسی سید محمد تقوی پس از شرکت نکردن در دادگاه به سلول انفرادی منتقل شده است.

وی در اعتراض به پرونده‌سازی وزارت اطلاعات بر علیه خود و نداشتن وکیل انتخابی از حضور در دادگاه خودداری کرد. قاضی ایمان افشاری، رئیس شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران با صدور حکمی او را به صورت تنیبهی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده است.

نزدیک به ۵ماه از بازداشت زندانی سیاسی سید محمد تقوی می‌گذرد اما وی کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین زندانی است. وی روز دوشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۳، به دستور قاضی ایمان افشاری، به سلول انفرادی در بند ۲۰۹، بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده است.

زندانی سیاسی جابر صخراوی، وخامت وضعیت جسمی به دلیل بازگشت به زندان

اعدام یک زندانی در زندان لاکان رشت



زندانی سیاسی سید محمد تقوی، در تاریخ ۴اسفند‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شده بود. وی پس از بازجویی‌های اولیه، در تاریخ یازده اسفندماه ۱۴۰۲، به زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۵اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، درشعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به ریاست بازپرس علیزاده به همراه ۵متهم سیاسی دیگر، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی، وحید بنی عامریان، بابک علیپور و علی‌اکبر دانشفر تفهیم اتهام شد. آنها دریک پرونده مشترک به ظن عضویت در سازمان‌های مخالف نظام به بغی متهم شده‌اند.

این زندانیان سیاسی پیش از این در روز ۴ تیر ۱۴۰۳، همراه با سایر زندانیان برای جلسه تفهیم اتهام به شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران احضار شده بودند، اما زندانیان سیاسی سیدمحمد تقوی، وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی حاضر به پوشیدن لباس زندان نشده و از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بودند. پس از آن قاضی ایمان افشاری تهدید کرد که زندانی سیاسی سید محمد تقوی را به همین دلیل به بند ۲۰۹ اوین منتقل خواهد کرد.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی، ۵۷ساله از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ و هوادار مجاهدین بوده است. وی دارای مدرک لیسانس گرافیک دانشگاه تهران است و پیش از این سابقه بازداشت در سال ۹۹ داشته است. وی نزدیک به ۳سال در زندان اوین به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین خلق در زندان بوده و در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ