کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی آذر کروندی، ممانعت از رسیدگی پزشکی توسط مقامات زندان اوین

۱۹ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی زنان زندانی


زندانی سیاسی آذر کروندی از بیماری قلبی رنج می‌برد. این زندانی حدودا ۶۰ساله که به درمان تخصصی نیاز دارد، توسط مقامات زندان اوین از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی آذر کروندی موسی زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

خانم کروندی از زندانیان سیاسی دهه شصت است. ۲رگ قلب او بسته شده و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. زندانی سیاسی آذر کروندی از بیماری قلبی رنج می‌برد. این زندانی حدودا ۶۰ساله که به درمان تخصصی نیاز دارد، توسط مقامات زندان اوین از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

زندان کرمان، گوانتاناموی ایران با ۲هزار زندانی زیر اعدام و ۱۱ اعدام در هفته! – گزارش

زخمی شدن کودک کولبر سینا نادری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱


بازداشت به اتهام همکاری با مجاهدین خلق

آذر کروندی (کوروندی) موسی زاده پیشتر به همراه رقیه سلطان میرزانی و مخصوص بخارائی در تابستان سال ۹۸ به دنبال برگزاری جلسات مشاوره خانواده در باغ شخصی واقع در شهریار، تحت عناوین اجتماع و تبانی از طریق همکاری با مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و با قرار تامین آزاد شده بودند.

زندانی سیاسی آذر کروندی موسی زاده، در دی ماه ۱۴۰۰، توسط قاضی ایمان افشاری در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی به عنوان مجازات تکمیلی هم به ۲سال منع خروج از کشور، ۲سال منع عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته جات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محکوم شده بود.

پس از ابلاغ حکم و اعلام اعتراض، حکم مذکور از سوی قاضی عباسعلی حوزان ـ رئیس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عینا تائید و در پی اعمال ماده ۱۳۴(تجمیع جرائم) تحمل اشد مجازات به میزان ۵ سال حبس تعزیری برای آذر کروندی موسی زاده لازم به اجرا شد.

در تاریخ ۸مرداد ماه ۱۴۰۲، آذر کروندی موسی زاده، پس از احضار به شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، بازداشت و برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ