کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت زهره و زهرا دادرس در زندان لاکان رشت

۲۰ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی زنان زندانی


این ۲خواهر و فعال حقوق زنان، روز چهارشنبه پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۳، زهره (فاطمه) و زهرا دادرس از فعالان حقوق زنان در استان گیلان جهت اجرای حکم بازداشت به زندان لاکان رشت منتقل شدند. این ۲خواهر و فعال حقوق زنان روز چهارشنبه پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

ابوالفضل قربانی وکیل مدافع این ۲خواهر زندانی با انتشار مطلبی در این باره نوشته بود:

« ساعت ۹ صبح روز جاری، زهره (فاطمه) دادرس بدون احضار و اطلاع قبلی جلب و به اجرای احکام منتقل شده است. همچنین زهرا دادرس نیز ساعت ۱۲ ظهر امروز پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری بازداشت شد. سپس هر ۲خواهر به زندان لاکان رشت منتقل شدند.»

پرونده این ۲فعال حقوق زنان به همراه ۹تن دیگر از فعالین حقوق زنان اواخر خردادماه ۱۴۰۳، به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع داده شد. سایر متهمان این پرونده نیز به صورت تلفنی به اجرای احکام دادگاه انقلاب رشت احضار شده‌اند.

اعدام ۳زندانی در زندان گرگان و ابهر زنجان

زندان اوین، روایت زندانیان سیاسی از وضعيت وحشتناك موجود در بند ۸



بازداشت توسط ماموران امنیتی

این افراد توسط ماموران امنیتی در تاریخ ۲۵و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، به صورت جداگانه در استان گیلان بازداشت شده بودند. زهرا دادرس، در تاریخ ۲۶شهریور ۱۴۰۳، و زهره دادرس نیز در تاریخ ۹مهرماه ۱۴۰۳، با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شده بودند.

اتهامات مطروحه برای زهره دادرس عبارت است از تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی. همچنین اتهامات مطروحه علیه زهرا دادرس، عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی.

جلسه رسیدگی به اتهامات این ۲فعال حقوق زنان در تاریخ ۱۰اسفند ۱۴۰۲، در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شد. بر اساس حکم این دادگاه زهره دادرس به ۹سال و ۶ماه و ۲روز حبس و زهرا دادرس به ۶سال و یک ماه و ۱۷روز حبس محکوم شده است.

حکم حبس این ۲فعال زنان در شعبه یازده دادگاه تجدید نظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده عینا تایید شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ