کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال ۵زندانی به سلول انفرادی در زندان‌های قزلحصار و زابل

۳۰ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


چهار تن از زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده‌اند در زندان قزلحصار می‌باشند. این زندانیان پیش‌تر به اتهام ارتباط با مواد مخدر بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بودند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۳۰تیرماه ۱۴۰۳، پنج زندانی در زندان‌های قزلحصار و زابل به سلول انفرادی منتقل شده‌اند. بامداد روز شنبه ۳۰تیرماه ۱۴۰۳، چهار زندانی در زندان قزلحصار به سلول انفرادی منتقل شدند. این زندانیان پیش‌تر به اتهام ارتباط با مواد مخدر بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بودند. از هویت این زندانیان اطلاع دقیقی در دست نیست.

انتقال یک زندانی به سلول انفرادی در زندان زابل

روز جمعه ۲۹تیرماه ۱۴۰۳، یک زنـدانی در زندان زابل که پیش‌تر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود به سلول انفرادی منتقل شده است. این زنـدانی سهراب جهان تیغ فرزند جان‌علی نام دارد. وی دارای ۵ فرزند، ۵۶ساله و اهل شهرستان زابل می‌باشد.

اعتصاب غذای یک زن زنـدانی پس از شکنجه‌های وحشیانه در زندان وکیل‌آباد مشهد

زنـدانی سیاسی سید محمد تقوی، ۲۰ روز در سلول انفرادی به دستور قاضی افشاری


انتقال ۲زندانی به سلول انفرادی در زندان پارسیلون خرم‌آباد

دو زنـدانی در زندان پارسیلون خرم‌آباد از بند عمومی به سلول انفردای منتقل شده‌اند. هویت این ۲زنـدانی مشخص نیست اما گفته می‌شود به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده‌ بودند. زنـدانیان یاد شده روز پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، از بند عمومی به انفرادی منتقل شده‌ بودند. هنوز اطلاعی از سرنوشت این افراد در دست نیست. از ابتدای تیرماه تا کنون حداقل ۱۸ زنـدانی اعدام شده است.

نیاز دستگاه سرکوب به اعدام زندانیان

از خردادماه و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعـدام در این ماه‌ها کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعـدام‌ها را متوقف کند. در تیرماه حداقل ۱۸زنـدانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده‌اند.

نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر

صدور حکم اعدام برای زنـدانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است.

سران سپاه با استفاده از درآمد هنگفت آن هزینه‌های سرکوب مردم در داخل و صدور جنگ افروزی در خاورمیانه را تهیه می‌کند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) درسال ۲۰۰۸ طی گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر به اروپا نقش دارد. در سال 2011، نیز اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به دلیل نقش‌آفرینی در قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ