کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زخمی شدن کودک کولبر سینا نادری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

۱۸ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


کودک کولبر سینا نادری پیش از این در اعتراضات مهر ۱۴۰۱ بازداشت شده بود. وی پس از مدتی با تلاش خانواده‌اش و گذاشتن وثیقه توانست از زندان آزاد شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۸تیرماه ۱۴۰۳، سینا نادری کودک کولبر ۱۸ساله و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در منطقه نوسود زخمی شده است. سینا نادری روز یک‌شنبه ۱۷تیرماه ۱۴۰۳، حین کولبری در نوارمرزی نوسود هدف شلیک نیروهای امنیتی با سلاح‌ ساچمه‌ای قرار گرفت. وی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز می‌باشد.

پیش از این در شامگاه جمعه ۲۳دی‌ماه ۱۴۰۱، سینا نادری در حین تعقیب و گریز و برای فرار از بازداشت توسط ماموران امنیتی در ارتفاعات نوسود از صخره سقوط کرد و از ناحیه هر ۲دست، سر، پیشانی و دندان دچار شکستگی شد.

ماموران هنگ مرزی با تعقیب کودک کولبر سینا نادری باعث سقوط وی از کوه شده بودند. ماموران هنگ مرزی با کمین‌گذاری در مسیر کولبران قصد سرقت اموال و بازداشت آنها را داشتند. سینا نادری نیز به منظور فرار از چنگ ماموران و بازداشت توسط آنها به مناطق صعب العبور رفته که به دلیل سقوط از صخره به شدت زخمی می‌شود.

سینا نادری پیش از این در اعترضات مهر ۱۴۰۱ بازداشت شده بود. وی پس از مدتی با تلاش خانواده‌اش و گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شده بود.

“کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام” بیانیه‌ زندانیان در آستانه بیست‌وچهارمین هفته پیاپی از اعتصاب غذا در زندان‌های مختلف

حورا نیک‌ بخت، بازداشت و بلاتکلیفی ۲۷ روزه در زندان اوین

انتخاب کولبری تنها راه نجات از گرسنگی

با تیره‌تر شدن شرایط اقتصادی در کشور، روزانه به آمار کولبران اضافه شده است. برای اکثریت آنها کولبری آخرین انتخاب و تنها انتخاب است. بیشتر آنها باید به جای پدر، برادر و یا حتی شوهران‌شان که در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند، کـولبری کنند.

انتخاب کولبری تنها راه تداوم زندگی در قعر خط فقر است. اما سران حکومت که سرمایه‌های این مردم را در ۴۰ سال گذشته چپاول کرده، گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن فقر مردم ندارند. آنها تنها به فکر حفظ حاکمیت خود به هر صورت هستند. مردم ایران هم نشان داده‌اند، از هر فرصتی برای ضربه زدن به این حاکمیت استفاده می‌کنند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ