کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت رعنا کورکور، پرونده ‌سازی جدید توسط مقامات وزارت اطلاعات

۲۰ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی زنان زندانی


رعنا کورکور هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات پاکدشت زندانی است. اتهامات مطروحه علیه رعنا کورکور عبارتند از: تحریک و اغوای مردم به کشت و کشتار

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۳، رعنا کورکور خواهر زندانی سیاسی مجاهد کورکور که روز پنج‌شنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۳، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود با پرونده‌سازی مقامات قضایی و اطلاعاتی مواجه شده است. وی هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات پاکدشت زندانی است. اتهامات مطروحه علیه رعنا کورکور عبارتند از: تحریک و اغوای مردم به کشت و کشتار.

نگار کورکور خواهر دیگر مجاهد کورکور در حساب ایکس خود در این رابطه نوشته است:

«متاسفانه سال گذشته به دلیل فعالیت خواهرم در فضای مجازی، برای او پرونده‌سازی می‌کنند با اتهام تحریک و اغوای مردم به کشت‌و کشتار، در این مدت خواهرم به طور مخفیانه زندگی می‌کرد، اما او را پس از انتشار چند پست درباره انتخابات، پیدا کردند و در حال حاضر در اطلاعات سپاه پاکدشت است.

خانواده‌ام بسیار تحت فشار هستند و ما درباره خواهرم جزییاتی نداریم و هیچ خبری نداریم.»

رعنا کورکور متاهل و مادر ۲فرزند خردسال است.

زندانی سیاسی غلامحسین کلبی، ممانعت مقامات زندان از رسیدگی پزشکی

بازداشت و بلاتکلیفی هفت ماهه زکریا کریمی در زندان ارومیه


سناریوسازی حکومتی برای پوشاندن جنایت خود در قتل کیان پیرفلک

زندانی سیاسی مجاهد کورکوری روز ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در جریان حمله‌ نظامی مأموران امنیتی به خانه شخصی‌اش در روستای پرسیلا ایذه، مجروح و بازداشت شد. در روز ۲۹ آذر، مأمورین مسلح با ادوات نیمه‌سنگین نظامی و لشکرکشی گسترده به منزل او حمله کرده و با به رگبار بستن و منفجر کردن منزل ، حسین سعیدی و محمود احمدی را به قتل رسانده و ۲تن دیگر از جمله مجاهد کورکوری را مجروح و بازداشت کردند.

مقامات حکومتی با سناریوسازی، تلاش کردند که کشتار مردم توسط نیروی انتظامی در ایذه، از جمله قتل کیان پیرفلک ، را به گردن مجاهد کورکوری و دیگر جوانان این شهر بیندازند. این تلاش برای بدر بردن مامورانی است که در این جنایت دست داشته‌اند. پدر کیان پیرفلک اوایل سال جاری با انتشار ویدئویی اعلام کرد:

«من هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و مردم ایذه نکرده و نخواهم کرد، چون‌که من و همسرم به چشم خود دیدیم نیروهای امنیتی، به فرماندهی عیدی علی‌پور، ماشین ما را به رگبار بستند، مرا زخمی کردند و پسرم را به قتل رساندند.»



گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی مجاهد کورکوری در بازداشت

مجاهد کورکوری بیش از یک سال در سلول انفرادی در زندان شیبان اهواز نگهداری شده است. مقامات زندان مجاهدکوکوری گفته‌اندکه به دلیل اطلاع رسانی خانواده‌اش در رابطه با وضعیت پرونده‌ او را از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل نخواهند کرد. بدلیل وضعیت بد غذای زندان شیبان، وی مدت‌ها است که مشکل دارد. برخی از زندانیان در ماه‌های گذشته به وی مواد غذایی می‌رساندند اما با لو رفتن این موضوع این امکان نیز از دست رفته است.

شکنجه‌های جسمی و روانی به منظور اخذ اعترافات اجباری

مجاهد کورکور در بیش از یک سال گذشته از داشتن حق تماس تلفنی با خانواده و وکیل خود محروم بوده است. وی در یک ملاقات با خانوده‌اش، شکنجه‌های جسمی و روحی به منظور اخذ اعترافات اجباری و پذیرش اتهامات مورد نظر ماموران امنیتی را افشا کرد. به گفته وی ماموران بارها او را اعدام مصنوعی کرده‌اند. همچنین آنها به اجبار قرص‌هایی به او خورانده‌اند که پس از مصرف تا مدتها دچار حواس پرتی بوده و قدرت تکلم کافی هم نداشته است.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ