کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی خسرو رهنما، مخالفت دادگاه با تجمیع پرونده و محروم از رسیدگی‌های پزشکی

۲۲ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی خسرو رهنما، در ۲پرونده جدا به «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با مجاهدین خلق» متهم شده است. اتهامات و مصادیق آن در ۲پرونده یکی است، اما دادگاه انقلاب با تجمیع ۲پرونده مخالفت کرده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۲تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی خسرو رهنما که از بیماری‌های مفاصل و استخوانی و همچنین زخم معده رنج می‌برد، در بند ۴ زندان اوین از دسترسی به امکانات و خدمات پزشکی و درمانی محروم است. مقامات قضایی در یک اقدام ضد انسانی، با طرح تجمیع پرونده این زندانی سیاسی ۶۵ ساله مخالفت شده است.

زندانی سیاسی خسرو رهنما، در ۲پرونده جدا به «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با مجاهدین خلق» متهم شده است. اتهامات و مصادیق آن در ۲پرونده یکی است، اما دادگاه انقلاب با تجمیع ۲پرونده مخالفت کرده است. پیگیری وکیل پرونده برای تجمیع با مخالفت دادگاه مواجه شده و این در حالی است که مدارک کافی برای اثبات هیچ کدام از این اتهامات وجود ندارد.

گزارشی از درون زندان قزلحصار، مردم به داد ما برسید

انتقال ناگهانی ۷تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱به زندان قزلحصار


محکومیت به ۱۰سال زندان توسط قاضی ایمان افشاری

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱، برای چندمین بار بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. آقای رهنما به اتهام «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام» و «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» در ۲پرونده مجزا، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۱۰سال زندان محکوم شد. دادگاه رسیدگی به پرونده جدید او در روز ۳۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، برگزار شد.

او پیش از این نیز در شهریور ۱۴۰۱، پس از جلسه بازپرسی در دادسرای اوین، بعلت عدم تودیع وثیقه سنگین ۵۰۰ میلیون تومانی، بازداشت و در اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، با وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد گردید.

زندانی سیاسی خسرو رهنما، به بیماری‌های زخم معده، عفونت دندان، دردهای ارتوپدی و استخونی از جمله درد زانو و کمر دچار است. برخی از بیماری‌های او بر اثر شکنجه و شرایط غیرانسانی زندان در دهه شصت و سال‌های پس از آن است. در حال حاضر نیز زمانی که او به پزشک زندان مراجعه می‌کند، حداقل ضروری رسیدگی‌های پزشکی و درمانی وی انجام نمی‌شود.

شرایط غیرانسانی زندانیان در زندان اوین

زندانی سیاسی خسرو رهنما در شرایطی در زندان اوین محبوس است که جمعیت این زندان هر روز بالاتر می‌رود و تراکم جمعیت باعث مشکلات فراوانی برای عموم زندانیان به خصوص در فصل گرما، کمبود امکانات، عدم دسترسی به الزامات بهداشتی شده است.

به این زندانیان جیره غذایی کامل داده نمی‌شود. از سوی دیگر حق هر زندانی است که ماهانه با خانواده‌اش ملاقات حضوری داشته باشد، رعایت نشده، ملاقات حضوری آنها نامنظم و به دو تا سه ماه یک بار کاهش یافته است.

زندانی سیاسی خسرو رهنما که متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است، پیش از این در دهه شصت و ۸۰ به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق در زندان‌های اوین و گوهردشت محبوس بوده است.

آقای رهنما در سنین جوانی از ۶۰ تا ۶۹ در زندان‌های اوین و گوهردشت و در سال ۸۹ به مدت ۴ماه در زندان اوین محبوس و تحت شکنجه قرار داشته است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ