کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی، محرومیت از تمامی حقوق یک زندانی

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات زندان به زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی گفته‌اند که بایستی در بیگاری و کار اجباری شرکت کند در غیر این صورت از همه حقوق و امکانات یک زندانی محروم خواهد شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی به دلیل نپذیرفتن کار اجباری و بیگاری در زندان مرکزی قزوین از همه حقوق یک زندانی محروم شده است. این اقدام به دستور رئیس زندان قزوین انجام شده است. جهت فشار به زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی به دستور رئیس زندان قزوین وی از بند ۱۷ به بند ۱۴ زندان قزوین که محل نگهداری زندانیان جرائم مالی است منتقل شده است. مقامات زندان به این زندانی سیاسی گفته‌اند که بایستی در بیگاری و کار اجباری شرکت کند در غیر این صورت از همه حقوق و امکانات یک زندانی از جمله داشتن تخت محروم خواهد شد.

اعدام زندانی سیاسی بلوچ ادریس جمشید‌زهی در زندان زاهدان

تبعید زندانی سیاسی علی پاسبان به بند جرائم خطرناک زندان وکیل‌آباد

پرونده سازی جدید و افزایش مدت محکومیت

فعال مدنی و زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی در تاریخ ۱۱مهرماه ۱۴۰۱، در حالی که محکومیت حبس تعزیری ۱۵ماهه خود را سپری می‌کرد با پرونده‌سازی جدید مواجه شد. وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور متهم شد. وی در این دادگاه به تحمل ۴سال حبس محکوم شد. حکم صادره در شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید و درخواست اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور رد شده بود. وی در حال حاضر در حال گذراندن این محکومیت است.

پشت افشاگری پدر زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی

پدر این زندانی سیاسی با انتشار یک پشت در شبکه اجتماعی این خبر را منتشر کرده و نوشته است:

« امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ در ملاقات کابینی متوجه شدیم زندان مرکزی قزوین با زیر پا گذاشتن اصل تفکیک جرایم محمد عزیزمان را ازبند۱۷به بند۱۴جرایم مالی و غیره منتقل نموده و در بند جدید ایشان را مکلف به کار اجباری نموده که با عدم پذیرش محمد از کار اجباری با مرخصی وی مخالفت شده و از طرف مسئولین زندان تهدید شده تا قبول انجام کار اجباری از کلیه امکانات رفاهی زندان از جمله داشتن تخت محروم خواهد بود.»

مقامات زندان با انتقال زندانی سیاسی محمد ابوالحسنی به این بند قانون تفکیک جرائم را نقض کرده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ