کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت به مرگ از بیماری، وضعیت زنان زندانی در زندان بروجرد

۲۷ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی

صمد حیدری چگنی رئیس زندان بروجرد که با استفاده از رانت حمید القاصی مهر و عبدالحمید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان و امین القاصی مهر، معاون اداری مالی زندان‌های استان لرستان به ریاست زندان بروجرد منصوب شده است، زنان زندانی را از هر گونه رسیدگی پزشکی محروم کرده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۳، رئیس زندان بروجرد به زنان زندانی گفته است که اگر از درد هم بمیرند آنها را به بیمارستان بیرون از زندان اعزام نخواهد کرد

رئیس زندان بروجرد به زن زندانی بیمار گفت: زندانی زن بیرون نمی‌بریم حتی اگر از درد بمیری

صمد حیدری چگنی رئیس زندان بروجرد که با استفاده از رانت حمید القاصی مهر و عبدالحمید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان و امین القاصی مهر، معاون اداری مالی زندان‌های استان لرستان به ریاست زندان بروجرد منصوب شده است زنان زندانی را از هر گونه رسیدگی پزشکی محروم کرده است. این در حالی است که این زندان کمترین امکانات برای رسیدگی پزشکی به یک بیمار را نیز ندارد. یک گزارش از وضعیت زنان زندانی در زندان بروجرد به کانون حقوق بشر ایران، ارسال شده است که عینا در زیر آمده است.

زندانی سیاسی پخشان عزیزی، محرومیت ۲هفته‌ای از تماس و ملاقات با خانواده

زندانی سیاسی وریشه مرادی، نزدیک به یک سال بازداشت و محرومیت از تماس و ملاقات


زندانی زن بیرون نمی‌بریم، حتی اگر از درد بمیری

«رئیس زندان بروجرد به زن زندانی بیمار گفت: زندانی زن بیرون نمی‌بریم حتی اگر از درد بمیری

خانم آرزو سالمی، ۳۳ ساله، متاهل و دارای ۲فرزند است. او ۳سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر به همراه همسرش دستگیر شده و در زندان مرکزی بروجرد بسر می‌برد.

خانم سالمی به لحاظ جسمی وضعیت مناسبی ندارد و از بیماری سنگ کلیه و همچنین از درد دندان رنج می‌برد. ولی رئیس زندان(صمد حیدری چگنی) برای اعزام او به بیمارستان خارج از زندان موافقت نکرده و گفت: «زندانی زن را بیرون نمی‌بریم حتی شده از درد بمیری تو را به بیمارستان نمی‌فرستیم».

زندان بروجرد در شهرک مخابرات بروجرد و در بلوار ثار الله،خیابان بنفشه هجدهم واقع شده است.»

وظیفه هر شهروند در افشای جنایات سران حکومت در زندان‌ها

این یک نمونه از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زنـدانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

سران حکومت با همانند‌سازی از جامعه تلاش می‌کنند، هر چه بیشتر شرایط زندان را برای زنـدانیان سخت‌تر کنند. آنها می‌خواهند به این ترتیب هر اعتراضی را در نطفه خفه کنند. اما شرایط انفجاری جامعه، واعتراضات در زندان‌ها نشان داده، این تلاش‌های مذبوحانه تاثیری بر جو اعتراضی در جامعه و باطبع آن زندان‌ها نداشته است.

در این سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زنـدانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ