کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی جابر صخراوی، سکته مغزی در زندان شیبان اهواز

۲۳ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

تلاش مقامات زندان شیبان اهواز، برای بازگرداندن زندانی سیاسی جابر صخراوی به زندان با مخالفت شدید کادر درمان مواجه شد. وی در حال حاضر در بیمارستان گلستان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۲۳تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی جابر صخراوی، در زندان شیبان اهواز دچار سکته مغزی شده و وضعیت جسمی وی خطرناک است. بنا به گزارشات رسیده، پس از وخامت وضعیت جسمی زندانی سیاسی جابر صخراوی، مقامات زندان به ناچار وی را در روز چهارشنبه ۲۰ به بیمارستان منتقل کرده‌اند. در بیمارستان گلستان اهواز، کادر درمان پس از انجام معاینات اولیه متوجه سکته مغزی وی می‌شوند. در این وضعیت فشار خون وی به بالای ۱۷رسیده بود.


تلاش مقامات زندان شیبان اهواز، برای بازگرداندن زندانی سیاسی جابر صخراوی به زندان با مخالفت شدید کادر درمان مواجه شد. وی در حال حاضر در بیمارستان گلستان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی است. ماموران امنیتی اجازه ملاقات به هیچ کس حتی خانواده وی نداده و یک دست وی را با دستبند به تخت بیمارستان بسته‌اند.

بازداشت ۵تن از فعالین زن و انتقال به زندان لاکان رشت

زندانی سیاسی منوچهر فلاح،‌ بیش از یک سال بازداشت و بلاتکلیفی


ابتلا به بیماری‌های مختلف به دلیل شکنجه‌ در دوران بازجویی

زندانی سیاسی جابر صخراوی علاوه بر بیماری ام‌اس به ناراحتی کلیه، معده و بیماری اعصاب و روان نیز مبتلا است. وی حداقل یک بار سکته مغزی کرده است. مقامات زندان با توجه به وضعیت وخیم جسمی این زندانی با ندادن مرخصی استعلاجی تلاش می‌کنند وی را تحت فشار قرار بدهند. این اقدام مقامات زندان در ادامه شکنجه‌های طاقت فرسایی است که وی در دوران بازجویی و بازداشت تحمل کرده است. وی به دلیل شکنجه‌های شدید در دوران بازجویی به بیماری اعصاب مبتلا شده و مرتبا از قرص‌های آرام‌بخش استفاده می‌کند.

زندانی سیاسی جابر صخراوی ۳۹ساله، متخصص کامپیوتر و اهل کوی علوی اهواز است. وی در ۴فروردین‌ماه ۱۳۹۴ توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شد. او به مدت ۳ماه در یک بازداشتگاه غیرقانونی تحت شکنجه قرار داشت و در۲۷خرداد ۱۳۹۴، به زندان کارون اهواز منتقل شد. زندانی سیاسی جابر صخراوی در شعبه ۴دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی شعوبی به اتهام محاربه به ۱۴سال زندان و بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ماه زندان محکوم شد. درادامه دادگاه تجدید نظر اهواز به ریاست قاضی سعید کوشا، با نقض حکم، وی را به ۱۲سال و ۵ماه زندان محکوم کرده است.

افشای تدارک مرگ خاموش زندانیان سیاسی در زندان شیـبان اهواز

زندان شیـبان اهواز از مخوف‌ترین زندان‌های نظام محسوب می‌شود. پیش از این کانون حقوق بشر ایران، بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان شیـبان اهواز افشا کرده بود که مقامات این زندان مرگ خاموش زندانیان سیاسی را تدارک می‌بینند. بنا بر اطلاعات موثقی که فعالان حقوق‌بشر از بزرگترین زندان استان خوزستان به دست آورده‌اند؛ بیش از ۷۰زندانی سیاسی تنها در بند ۵ زندان شیـبان اهواز به سر می برند. همه این زندانیان سال‌های طولانی را در بازداشت و زندان بوده و در اثر شرایط بد زندان و شکنجه‌هایی که بر آنها اعمال شده دچار بیماری‌های متعدد شده‌اند.

مقامات زندان با مخالفت غیرقانونی با اعزام زندانیان برای درمان به مراکز پزشکی بیرون از زندان شیـبان عملا مرگ خاموش آنها را تدارک می‌بینند.

مخالفت غیرقانونی با درمان زندانیان سیاسی زندان شیـبان از سوی مقامات زندان و نهادهای امنیتی در حالی است که این زندان فاقد کمترین امکانات و تجهیزات رسیدگی پزشکی است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ