کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زن در زندان پارسیلون خرم‌آباد

۷ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


پیش از این کانون حقوق بشر ایران، خبر اعدام ۳زندانی در بامداد روز شنبه ۶مرداد را منتشر کرده بود. این ۳زندانی پیش‌تر به اتهام مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۷مردادماه ۱۴۰۳، آمار زندانیان اعدام شده در زندان پارسیلون خرم‌آباد به ۴تن افزایش یافت. زندانی اعدام شده یک زن است که از هویت وی اطلاع چندانی در دست نیست. گفته می‌شود که اتهام وی در ارتباط با مواد مخدر بوده است.

پیش از این کانون حقوق بشر ایران، خبر اعدام ۳زندانی در بامداد روز شنبه ۶مرداد را منتشر کرده بود. این ۳زندانی پیش‌تر به اتهام مرتبط با مواد مخدر دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند. هویت این ۳زندانی، اردشیر ملکت ۴۵ساله اهل الیگودرز، عظیم امرایی ۴۰ساله اهل کوهدشت و یک زندانی با نام خانوادگی فرخ‌نژاد ۲۷ساله اهل تهران می‌باشند. این زندانیان روز پنج‌شنبه ۴مرداد ۱۴۰۳، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

خبر اعدام این ۴زندانی تاکنون در رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های وابسته به قوه قضاییه منتشر نشده است.

هفتمین روز اعتصاب غذای ۲زندانی سیاسی حافظ فروحی و منوچهر فلاح در زندان لاکان رشت

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۱۰۰روزه ۶متهم سیاسی در زندان شیبان اهواز

اعدام یک زندانی در زندان تربت‌جام

سحرگاه پنج‌شنبه ۴مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی در محوطه زندان تربت جام اعدام شد.

زندانی اعـدام شده قادر جمشیدی نام داشت. وی به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. قادر جمشیدی متاهل، پدر ۴فرزند و ساکن تربت جام بود.

اعدام یک زندانی در زندان بندرعباس

سحرگاه سه‌شنبه ۲مردادماه ۱۴۰۳، حکم اعـدام یک تبعه افغانستان در زندان بندرعباس به مرحله اجرا درآمد. این زندانی گلاب‌شاه نورزهی نام داشت. وی ۴۳ساله و اهل ولایت فراه افغانستان بوده است. اتهام وی مرتبط با مواد مخدر می‌باشد. وی ۵سال

پیش بازداشت و در دادگاه به اعـدام محکوم شده بود. این اعدام مخفیانه و بدون دادن ملاقات آخر به خانواده انجام شد.

زندان وکیل آباد مشهد، افشای اسامی ۴تن از شکنجه‌گران این زندان

اعدام یک زندانی در زندان مشهد

یک زندانی سحرگاه چهارشنبه ۳مردادماه ۱۴۰۳، در زندان وکیل‌آباد مشهد اعـدام شد. این زندانی رمضان نام داشت. وی در سال ۱۳۹۸، به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. این حکم پس از چندی توسط دیوان عالی کشور تایید شده بود.

اعدام ۲زندانی در زندان مرکزی قزوین

سحرگاه پنج‌شنبه ۴مردادماه ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان مرکزی قزوین اعـدام شدند. این دو زندانی حامد نادری ۳۲ ساله و علی محرم‌خانی ۳۷ ساله می‌باشند. این دو زندانی اهل ابهر بوده و در یک پرونده مشترک مرتبط با مواد مخدر از ۲سال پیش بازداشت و به اعـدام محکوم شده بودند.

اعدام یک زندانی تبعه افغانستان در قائن

یک زندانی تبعه افغانستان به نام مطیع‌الله بارکزی در سحرگاه چهارشنبه سوم مردادماه ۱۴۰۳، در زندان قائن اعـدام شد. وی ۴۰ساله، متاهل و دارای ۲فرزند بوده است. وی چند سال قبل‌در ایست و بازرسی شهرستان قائن در ارتباط با مواد مخدر بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. این اعـدام مخفیانه و بدون اطلاع به خانواده وی و انجام آخرین ملاقات بوده است.

نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر

صدور حکم اعـدام برای زندانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است.

سران سپاه با استفاده از درآمد هنگفت آن هزینه‌های سرکوب مردم در داخل و صدور جنگ افروزی در خاورمیانه را تهیه می‌کند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) درسال ۲۰۰۸ طی گزارشی اعلام کرد که سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر به اروپا نقش دارد. در سال 2011، نیز اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را به دلیل نقش‌آفرینی در قاچاق مواد مخدر تحریم کرد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ