کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان قزلحصار، قطع مستمر آب در هوای فوق‌العاده گرم تابستان

۱۶ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


قطع آب در زندان قزلحصار، زندانیان را در معرض ابتلاء به بیماری‌های مختلف گوارشی، تنفسی و پوستی قرار می‌دهد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، شنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۳، آب زندان قزلحصار از روز پنج‌شنبه ۱۴تیرماه ۱۴۰۳، به صورت مستمر قطع می‌شود. با توجه به آمار بالای زندانیان در این زندان این اقدام می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مختلف به خصوص در فصل گرما شود. زندانیان همچنین به دلیل قطع آب در استفاده از وسایل سرمایشی در فصل گرما هم محروم شده‌اند.

بنا به خبرهای رسیده از سوی خانواده زندانیان قزلحصار، به کانون حقوق بشر ایران، ارسال شده از روز پنجشنبه ۱۴تیر۱۴۰۳ آب زندان قزلحصار بطور مستمر آنهم در اوج گرمای روز قطع می‌شود و زندانیان از دسترسی به آب محروم هستند.

زندانی سیاسی جابر صخراوی، وخامت وضعیت جسمی به دلیل ممانعت از رسیدگی پزشکی

زندانی سیاسی عاطفه رنگریز، تغییر حکم از جریمه به ۳۹ماه زندان



محروم شدن از وسایل سرمایشی

این در حالی است که در روزهای گرم تابستان و در دمای بالای هوا این وضعیت شدت گرفته و رئیس زندان قزلحصار هم هیچ اقدامی برای رفع، قطعی آب انجام نمی‌دهد.

قطعی آب علاوه بر مشکل محروم بودن زندانیان از وسایل سرمایشی است. زندانیان برای رهایی از گرمای طاقت فرسا با هزینه خودشان اقدام به خرید کولر آبی آنهم با چند برابر قیمت کرده‌اند، اما با قطعی مستمر آب، کولر آبی هم دیگر کارآیی ندارد و زندانیان در گرمای فوق العاده بدون هیچ امکانی، روز را سپری می‌کنند.

چنین وضعیتی زندانیان در زندان قزلحصار را در معرض ابتلاء به بیماری‌های مختلف گوارشی، تنفسی و پوستی قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که علیرغم مراجعه زندانیان و اعتراض آنان برای هرگونه اقدامی از جانب رئیس زندان، تاکنون هیچ اقدامی جهت حل مشکل بعمل نیامده است.

گزارش‌ها حاکی است که تعدادی از زندانیان مبتلا به بیماریهای مختلف هستند، بدلیل گرمای هوا و تراکم جمعیت در این زندان و واحدهای آن، دچار مشکل شده اند.

وضعیت این زندان در حال حاضر بحرانی و نیازمند رسیدگی فوری برای عدم قطع آب و حل مشکل سرمایش برای زندانیان در زندان قزلحصار است.

قطع آب در زندان مرکزی کرج

زندانیان در زندان مرکزی کرج بیش از ۱۰ روز است که با قطع مکرر آب مواجه هستند. با توجه به آمار بالای زندانیان در این زندان این اقدام می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مختلف به خصوص در فصل گرما شود. به گفته خانواده زندانیان در زندان مرکزی کرج آب از ساعت ۱۰ الی ۱۱صبح تا ساعت ۵ عصر قطع می‌شود. پس از وصل شدن نیز آب به صورت قطره‌چکانی جاری می‌شود.

قطع آب در زندان مرکزی کرج باعث انباشت ظروف و لباس‌های نشسته زندانیان شده که می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های گوارشی و پوستی در این زندان شود. این وضعیت در استفاده از آب گرم برای استحمام نیز وجود دارد.

زندانیانی به ناچار مجبور به خرید آب از فروشگاه زندان با قیمت گزاف هستند. خرید آب برای زندانیان فقیر امکان پذیر نیست و آنها از این گزینه نیز محروم هستند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ