کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

آخرین وضعیت زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی، در زندان سمنان

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی، در تاریخ ۲شهریور ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهر سمنان بازداشت و پس از پایان بازجویی‌ها به زندان سمنان منتقل شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی، در حال تحمل دروان محکومیت ۵ساله خود در زندان سمنان می‌باشد. وی پس از قطعی شدن حکم زندان خود در تاریخ ۷ اسفندماه ۱۴۰۲، راهی زندان سمنان شده است. این زندانی سیاسی در تاریخ ۲شهریور ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهر سمنان بازداشت و پس از پایان بازجویی‌ها به زندان سمنان منتقل شده بود.

زندان زابل، سرقت وسایل ضروری زندانیان بلوچ توسط رئیس و مدیر داخلی زندان

زندانی سیاسی سردار شاهمرادی، ۱۸ماه بازداشت و بلاتکلیفی


آزادی با قید وثیقه سنگین

زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی با قید وثیقه پس از مدتی به صورت مشروط آزاد شد. اتهام مطروحه علیه وی عبارتند است از: عضویت در دسته تشکیل شده به قصد برهم زدن امنیت کشور.

شعبه ۷دادگاه تجدید نظر استان سمنان بابت اتهام عضویت در دسته تشکیل شده وی را به ۳۲ماه حبس محکوم کرد وی همچنین در پرونده معوقه دیگری در سال ۹۸ به اتهام تحریق عمدی اماکن دولتی، به ۳۰ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود که در این دادگاه این حکم هم به حالت قطعی درآمد. وی در حال حاضر در زندان مرکزی سمنان زندانی است.

زندانی سیاسی رضا نبوی چاشمی اهل روستای چاشم در استان سمنان می‌باشد.

بازداشت جوانان معترض در ایران: سرکوب یا ضرورت؟

در ماه‌های اخیر، شاهد افزایش بازداشت جوانان معترض در ایران و فشار بر زندانیان سیاسی بوده‌ایم

دلایل مختلفی برای بازداشت جوانان معترض در ایران وجود دارد. مهم‌ترین علت بازداشت جوانان در ایران، مشارکت در اعتراضات و فعالیت‌های اعتراضی در فضای مجازی و عضویت در گروه‌های ضدحکومتی بوده است. پس از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، جوانان در گروه‌های چند نفر اقدام به تخریب ساختمان‌ها و امکانات دولتی کرده‌اند. بسیاری از بازداشت‌شدگان به دلیل داشتن سابقه اعتراضات و دستگیری به حبس‌های طولانی محکوم می‌شوند. سران حکومت تلاش می‌کنند که با زندانی کردن این جوانان و دادن احکام سنگین از گسترش این اعتراضات جلوگیری کنند اما در این طرح تا کنون شکست خورده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک


اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ