کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تحریم سیرک انتخابات توسط زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین، قزلحصار، یزد و شیبان اهواز

۱۵ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی گزارش ویژه

تحریم انتخابات توسط زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف نیز در همراهی با مردم علیرغم فشارهای زیاد و تهدید به از دست دادن اندک امکانات در زندان، به تحریم سراسری سیرک انتخابات پیوستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۵تیرماه ۱۴۰۳، با توجه به تحریم سراسری انتخابات توسط مردم ایران و تکرار نه تاریخی به حاکمیت سرکوب، زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف نیز در همراهی با مردم علیرغم فشارهای زیاد و تهدید به از دست دادن اندک امکانات در زندان، به تحریم سراسری سیرک انتخابات پیوستند.

در زیر اخبار تحریم سیرک انتخابات توسط زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف آمده است.

تحریم انتخابات توسط زندانیان در زندان اوین

زندانیان سیاسی اوین انتخابات را تحریم کرده و شرکت نکردند. بر اساس اخبار رسیده، زندانی سیاسی در بندهای ۴ و ۶ و ۸ به شکل گسترده ای انتخابات نمایشی دور دوم ریاست جمهوری را تحریم کرده و حاضر به شرکت در انتخابات نشدند.

از سوی دیگر اخبار حاکیست که مقامات زندان اوین یک صندوق سیار رای را به بند زنان زندان اوین بردند. اما کسی حاضر به رای دادن نشده است.

لازم به ذکر است که شامگاه چهارشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۳، زندانیان سیاسی دربندهای مختلف زندان اوین اقدام به سردادن شعارهای ضدحکومتی کرده و انتخابات قلابی خامنه‌ای را تحریم کردند. زندانیان سیاسی در بندهای زنان و بندهای ۴ و ۶ و ۸ زندان اوین در تحریم انتخابات قلابی خامنه‌ای، اقدام به سر دادن شعارهای ضدحکومتی کردند.

ابتدا بند زنان اوین شروع به دادن شعار نمود و پس از آن زندانیان سیاسی در سایر بندها، آنان را همراهی نمودند.

سیرک انتخابات، فشار به زندانیان برای وادار کردن آنها به رای دادن

سیرک انتخابات، مقاومت زندانیان در برابر فشار و تهدید مقامات زندان برای رای دادن

زندان قزلحصار

زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار کرج همچون دور اول انتخابات ریاست جمهوری آن را تحریم کرده و در انتخابات شرکت نکردند.

زندان شیبان اهواز

زندانیان سیاسی زندان شیبان اهواز نیز از حضور در پای صندوق‌های خودداری کردند. زندان شیبان اهواز یکی از پرجمعیت ترین زندان‌های ایران است که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی با حبس‌های سنگین، مدت‌های طولانی است که محبوس بوده و از دسترسی به حداقل امکانات پزشکی محروم هستند.

زندان مرکزی یزد

زندانیان زندان یزد نیز به طور گسترده انتخابـات را تحریم کرده و رای ندادند. امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۳، مسئولان زندان صندوق به بند بردند. اما زندانیان اعم از سیاسی و جرائم عادی هیچکدام حاضر نشدند به پای صندوق اخذ رأی بروند.

فشار به زندانیان لاهیجان و زاهدان برای وادار کردن به رای دادن

بنا به گزارش‌هایی که از زندان مرکزی لاهیجان ارسال شده است مقامات زندان به زندانیان وعده‌ داده‌اند که اگر در انتخابـات شرکت کنند به آنها مرخصی داده می‌شود. اما زندانیان به آنها گفته‌اند که ما شناسنامه و کارت ملی نداریم و رای نمی‌دهیم.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان زاهدان از اول صبح به زندانیان گفته شد که هر کس شماره ملی دارد برأی دادن رأی آماده باشد. اما پس از ساعتی از زندانیان اتباع خارجی از جمله زندانیان تبعه افغانستان نیز خواسته شد که برأی دادن رأی پای صندوق بروند. به زندانیان وعده دادند که در صورت دادن رأی به آنها تایم تلفن اضافه و مرخصی داده خواهد شد.

پس از اینکه جمعی از زندانیان حاضر نشدند به پای صندوق رأی بروند، به آنها برگه‌ای داده شد که بنویسید در انتخابـات شرکت نمی‌کنیم ولی هیچ تسهیلاتی از جمله مرخصی نیز نمی‌خواهیم. آنها تهدید شدند که از کلیه تسهیلات زندان محروم خواهند شد.

بر اساس همین گزارش زندانیانی که حاضر به دادن رأی شدند، برگه‌های سفید را انگشت زدند و حتی به آنها اجازه داده نشد که خودشان به کسی رأی بدهند.

بیانیه تحریم انتخابات توسط زندانیان قزلحصار کرج

زندانیان در زندان قزلحصار کرج طی بیانیه‌ای سیرک انتخابـات حکومت را تحریم کرده و نوشته‌اند:

« ما به چی رأی بدهیم؟ به کی رأی بدهیم؟ به کسانی رأی بدهیم که ما را زندانی کرده و هر روز از جانب آنها مورد شکنجه و اذیت و آزار هستیم؟ به کسانی رأی بدهیم که هر روز زندانیان را برای اعدام می‌برند؟ ما هرگز به این دزدان و قاتلان و شکنجه‌گران رأی نمی‌دهیم به بقیه برادران و رفقایمان در سایر زندان‌ها پیام‌مان این هست که به صندوق‌های رأی نزدیک نشوند. هزینه آن هم هر چه باشد بدتر از سیاهی که الان در آن گرفتاریم نیست.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ