کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اسماعیل گرامی، محاکمه در دادگاه کیفری ۲ تهران

۱۷ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی سابق اسماعیل گرامی، ۶۸ ساله، کارگر بازنشسته کارخانه کارتن ایران است. او به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تجمعات تاکنون چند بار دستگیر به زندان محکوم شده بود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۱۷تیرماه ۱۴۰۳، اسماعیل گرامی در دادگاه کیفری ۲ تهران محاکمه شد. این محاکمه روز ۱۶تیرماه ۱۴۰۳، در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ تهران در مجتمع قدوسی انجام شد. اتهامات مطروحه علیه وی، «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق برپایی تجمعات اعتراضی تحت عنوان مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی» عنوان شده است.

وی در جریان محاکمه با استناد به اصل ۲۷قانون اساسی حکومت، اظهار داشت که تجمع اعتراضی بدون حمل سلاح حق هر شهروند است و این تجمعات بازنشستگان مربوط به مطالبات صنفی آنها بوده است.

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی تبریز

زندان قزلحصار، قطع مستمر آب در هوای فوق‌العاده گرم تابستان


در باره فعال کارگری اسماعیل گرامی

زندانی سیاسی سابق اسماعیل گرامی، ۶۸ ساله، کارگر بازنشسته کارخانه کارتن ایران است. او به دلیل فعالیت‌های صنفی و شرکت در تجمعات تاکنون چند بار دستگیر و در نهایت به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به زندان محکوم شد.

اسماعیل گرامی در اعتراضات ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، هم زمان با اعتراضات سراسری بازنشستگان، معلمان و کارگران در مقابل وزارت کار در تهران بازداشت و یک روز بعد آزاد شد. در ادامه، آقای گرامی در فروردین ۱۴۰۰ در منزل خود بازداشت و توسط توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال زندان و شلاق و جریمه محکوم شد. او در زندان های تهران بزرگ و اوین محبوس بوده است. آقای گرامی در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، از زندان آزاد شد.

در باره اعتراضات بازنشستگان

سران حکومت در بیش از ۴۰ سال گذشته همه سرمایه‌های صندوق‌های بازنشستگی را غارت کرده‌اند. صندوق‌های بازنشستگی سال‌ها است، در بحران ورشکستگی به سر می‌برند. در حالیکه دولت ابر بدهکار این صندوق‌ها می‌باشد، اما مقامات و سران حکومت تلاش می‌کنند با بکار بردن لفظ مستمری بگیر‌ بازنشستگان را سربار سیستم اقتصادی خود جلوه دهند. اما در واقع امر آنها صاحبان اصلی و سهامداران این صندوق‌ها بوده و دولت وظیفه دارد سرمایه‌هایشان را بازپس دهد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ