کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام ۲زندانی در زندان‌های بافت و یاسوج

۱۰ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


اعدام زندانیان به اتهام مرتبط با مواد مخدر در حالی است که فرماندهان سپاه پاسداران کنترل کارتل‌های مواد مخدر و هدایت آنها به اروپا را به عهده دارند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۰مردادماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان شهرستان بافت در استان کرمان اعدام شد. به گزارشی که برای کانون حقوق بشر ایران ارسال شده است، این زندانی که محمد جواد تکلو نام داشت بامداد یک‌شنبه ۷مرداد‌ماه ۱۴۰۳، در زندان بافت اعدام شده است. وی در سال ۱۳۹۸، به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. به گزارش منابع موثق، مقتول از قاچاقچیان مواد مخدر وابسته به سپاه پاسداران بوده که در یک درگیری توسط سپاه و در شلیکی که به سمت خودروی وی شده به قتل رسیده بود. ماموران سپاه برای فرار از پاسخگویی و با صحنه‌سازی محمدجواد تکلو را متهم به قتل کرده بودند.

پیکر محمدجواد تکلو روز دوشنبه ۸مرداد به خاک سپرده شد. تا کنون خبر این اعدام توسط رسانه‌های داخلی و سایت‌های قوه قضایی منتشر نشده است.

اعدام یک زندانی در یاسوج

یک زندانی به نام حشمت مرادیان بامداد روز چهارشنبه ۱۰مردادماه ۱۴۰۳، در زندان مرکزی یاسوج اعدام شد. اتهام این زندانی قتل عنوان شده بود. حشمت مرادیان ۴۰ ساله، ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

خبر اعدام این زندانی تا کنون از سوی رسانه‌های داخلی ویا سایت‌های وابسته به قوه قضاییه منتشر نشده است.

بازداشت مولود صفایی، سومین عضو خانواده صفایی در زندان

زنان زندان لاکان رشت، افزایش زندان های شرکت کننده در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام


کنترل کارتل‌های قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در سال 2008، سپاه پاسداران را به عنوان یکی از بازیگران اصلی در قاچاق هروئین از افغانستان به اروپا شناسایی کرد. گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که نیروی قدس سپاه، شاخه برون‌مرزی سپاه، از درآمد حاصل از این قاچاق برای حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه، از جمله حزب‌الله لبنان، استفاده می‌کند. این درآمد همچنین برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و سرکوب مخالفان در داخل ایران به کار می‌رود.

تحقیقات نشان می‌دهد که سپاه از مسیرهای مختلفی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند، از جمله قاچاق از طریق مرزهای شرقی ایران با افغانستان و پاکستان. همچنین، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سپاه از شبکه‌های قاچاق مواد مخدر برای پولشویی و دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ