کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی نسرین حسنی، پرونده سازی جدید در زندان بجنورد

۳ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی


زندانی سیاسی نسرین حسنی پس ا ز درج متنی در خصوص انتخابات، هنگام مراجعه به زندان با تغییر حکم مواجه شده است. مقامات قوه قضاییه و زندان بجنورد در حال پرونده‌سازی جدید برعلیه وی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی می‌باشند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۳مردادماه ۱۴۰۳، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی نسرین حسنی، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان بجنورد زندانی است. وی توسط دادگاه انقلاب و کیفری بجنورد به یک سال و ۷ماه حبس محکوم شده است. وی تنها زندانی سیاسی زن در زندان بجنورد است و در حال حاضر در کنار زندانیان با جرائم اجتماعی به سر می‌برد.

زندان بجنورد یک سوله است که بیش از ۱۰۰ زندانی با جرائم مختلف در کنار هم نگهداری می‌شوند. برخی از این زندانیان دارای بیماری‌های مسری هستند اما به دلیل نبود مکان قرنطینه در کنار سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

شیوع ساس در بند زنان زندان سنندج

افشای اسامی و مشخصات ۲۶ پاسدار سرکوبگر در استان‌های همدان، لرستان و مرکزی + سند PDF


پرونده‌سازی جدید پس از انتشار متنی در رابطه با انتخابات

محکومیت زندانی سیاسی نسرین حسنی چندی پیش به رای باز تغییر پیدا کرده بود اما پس ا ز درج متنی در خصوص انتخابات، پس از مراجعه به زندان حکم وی تغییر کرده است. مقامات قوه قضاییه و زندان بجنورد در حال پرونده‌سازی جدید برعلیه وی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی می‌باشند.

به گفته اقوام این زندانی سیاسی، سید جواد ایلالی دادستان بجنورد به زندان رفته و نسرین حسنی را به تبعید به شهرستان خاش و دار کشیدن تهدید کرده است.

زندانی سیاسی نسرین حسنی در اواسط بهمن‌ماه ۱۴۰۲، جهت اجرای حکم به زندان منتقل شد. اتهام مطروحه علیه وی نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی بوده است. وی پیش از رفتن به زندان در پیامی به مردم گفته بود، « پای آرمان‌های آزادی‌خواهانه‌ام ایستاده‌ام».

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ