کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان قزلحصار،‌ زمینه‌سازی قتل زندانیان سیاسی با انتقال آ‌نها به بند زندانیان خطرناک

۲۰ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر


سیزده تن از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار هم اکنون در بند زندانیان جرائم عادی نگهداری می‌شوند و خبرها حاکی است که یکی از آنان به نام علی اکبر رز را به بند جرائم خشن منتقل کرده اند که جانش نیز در خطر است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۲۰تیرماه ۱۴۰۳، مقامات زندان قزلحصار با سخت‌تر کردن شرایط تلاش می‌کنند که زندانیان سیاسی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند را شکنجه کنند. این اقدام پس از تحریم یک‌پارچه سیرک انتخابات حکومت توسط زندانیان در زندان قزلحصار می‌باشد. مقامات این زندان با نقض قانون جداسازی جرائم، عملا زمینه را برای حذف فیزیکی زندانیان سیاسی مهیا کرده‌اند. آنها به این صورت می‌خواهند زندانیان را تحت کنترل خود داشته و هر زندانی که کوچکترین اعتراضی داشته باشد را به اشکال مختلف سربه نیست کنند.

گزارش زیر توسط زندانیان سیاسی در این زندان تهیه شده که عینا این گزارش در زیر درج شده است

بازداشت زهره و زهرا دادرس در زندان لاکان رشت

اعدام ۳زندانی در زندان گرگان و ابهر زنجان


گزارش از درون زندان، شرایط سخت زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار

شرایط در زندان قزلحصار برای زندانیان سیاسی در زندان قزلحصار بسیار سخت شده است. رئیس این زندان بنام حیات الغیب هیچگونه رسیدگی به وضعیت داخلی این زندان نمی‌کند و زندانیان را به عمد در چنین شرایطی نگه داشته است.

۱۳تن از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار هم اکنون در بند زندانیان جرائم عادی نگهداری می‌شوند و خبرها حاکی است که یکی از آنان به نام علی اکبر رز را به بند جرائم خشن منتقل کرده اند که جانش نیز در خطر است.

بی آبی در این زندان، وضعیت را برای زندانیان سخت تر نموده است. در هوای گرم بالای ۳۰ درجه تابستان، بدستور رئیس جنایتکار این زندان، زندانیان را به اجبار ۳ نوبت به هواخوری می‌فرستند و آنان مجبور هستند در آفتاب سوزان، در شرایط غیرانسانی در هواخوری بمانند. این در حالی است که زندانیان به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و بدلیل قطعی مستمر و طولانی آب در این زندان، امکان استفاده از حمام را هم ندارند.

سرویس‌های بهداشتی بدلیل نبود آب بسیار کثیف و آلوده هستند و هر لحظه در این زندان ممکن است که با بروز شرایط بحرانی انسانی روبرو شویم.

همکاری جمعی در افشای جنایات سران و ایادی حکومت در زندان‌ها

سران حکومت با سخت کردن شرایط زندان می‌خواهند به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ