کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۱۰۰ روزه فرزاد معظمی گودرزی

۲۶ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

فرزاد معظمی گودرزی، به دلیل شکنجه‌ در زمان بازداشت و بازجویی به مشکلات عصبی دچار شده و به دلیل نرساندن داروها به او توسط مقامات زندان تا کنون چند بار دچار حملات عصبی و پانیک شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۲۶تیرماه ۱۴۰۳، بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت و بلاتکلیفی دادخواه و معترض سیاسی، فرزاد معظمی گودرزی می‌گذرد.

وی در تاریخ ۱۶فروردین‌ماه ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت وی هنوز اتهامات او مشخص نشده است.

فرزاد معظمی گودرزی از اقوام نزدیک، رضا معظمی گودرزی و صمیمی‌ترین دوست او بود. وی پس از جان‌باختن رضا در مسیر دادخواهی و افشای این جنایت تلاش زیادی داشته است.

رضا معظمی جوان ۱۹ ساله اهل بروجرد و ساکن شهریار در استان تهران بود که روز ۲۷ آبان ۱۳۹۸ با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان باخت.

فرزاد معظمی گودرزی، به دلیل شکنجه‌های فراوان در زمان بازداشت و بازجویی به مشکلات عصبی دچار شده و به دلیل نرساندن داروها به او توسط مقامات زندان تا کنون چند بار دچار حملات عصبی و پانیک شده است.

حکم یک سال زندان و ۷۴ضربه شلاق برای امجد بختیاری از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری

بازداشت و بلاتکلیفی ۲۰ماهه جوان معترض ایذه‌ای رضا عرب‌پور


بازداشت فرزاد معظمی گودرزی در تابستان ۱۴۰۲

پیش از این فرزاد معظمی گودرزی، در تاریخ سه‌شنبه ۱۴شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ شب در میدان نواب شهر بروجرد بـازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده بود. بـازداشت وی بدون داشتن برگه قضایی صورت گرفته است. ماموران پس از بـازداشت فرزاد به محل سکونت وی و خانواده‌اش هجوم برده و برخی از وسایل شخصی وی از جمله موبایل و کامپیوتر وی را نیز ضبط و با خود برده‌اند.

گفته می‌شود، فرزاد معظمی گودرزی، در زمان بـازداشت بارها تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت. در دوران بـازداشت، فرزاد معظمی گودرزی، مدتی در قفس زندانی بوده است. وی پس از مدتی به بند عمومی زندان شماره ۲ بروجرد معروف به زندان تیرچه بلوک منتقل شده بود. فرزاد در زمان بـازداشت از تمامی حقوق خود از جمله داشتن حق وکیل و اجازه دسترسی به تلفن و تماس با بیرون زندان محروم است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ