کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی سردار شاهمرادی، ۱۸ماه بازداشت و بلاتکلیفی

۲۸ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

در حال حاضر از محل نگهداری زندانی سیاسی سردار شاهمرادی اطلاعی در دست نیست و خانواده وی نگران وضعیت جسمی و سرنوشت وی می‌باشند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۸تیرماه ۱۴۰۳، زندانی سیاسی سردار شاهمرادی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱،‌ بیش از ۱۸ماه است که در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. زندانی سیاسی سردار شاهمرادی، در تاریخ ۱۱دی‌ماه ۱۴۰۱، به همراه ۳معترض دیگر، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. اتهام منتسب به این افراد قتل یک نیروی سرکوبگر حکومتی بوده است.

زندانی سیاسی سردار شاهمرادی به همراه کیوان زندکریمی، آرام آزاد و هوشنگ چهارگرگه از سوی قوه قضاییه به محاربه متهم شده‌اند. این زندانیان در زندان تحت شکنجه‌های بسیار قرار داشتند تا مجبور به اعتراف اجباری بر علیه خود شوند.

این شکنجه‌ها در حدی بود که زندانی سیاسی سردار شاهمرادی در جلسه دادگاه از هوش رفته و به مراکز درمانی منتقل شده است.

سردار شاهمرادی در ۲۵فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در نخستین جلسه دادگاه حضور یافت و با رد اتهامات انتسابی از خود دفاع کرد. وی در دادگاه از حق وکیل انتخابی محروم بود.

سه جوان معترض دیگر با قید وثیقه سنگین ۳میلیارد تومانی آزاد شده‌اند. در حال حاضر از محل نگهداری زندانی سیاسی سردار شاهمرادی اطلاعی در دست نیست و خانواده وی نگران وضعیت جسمی و سرنوشت وی می‌باشند

زندانی سیاسی مجاهد کورکور، بیش از ۳ماه ممنوعیت از ملاقات و تماس در زندان شیبان اهواز

محکومیت به مرگ از بیماری، وضعیت زنان زندانی در زندان بروجرد


بازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر

بـازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر توسط سران حکومت است. در ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است:

«هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.»

جاوید رحمان در گزارش خود به تاریخ آبان ۱۴۰۲، به افزایش تعداد بـازداشت‌ها، اعدام‌ها و قتل‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرد. وی همچنین به اقدامات سران حکومت در سرکوب مخالفان اشاره کرد. سران حکومت برای ساکت کردن مخالفان از جمله وکلا ، مدافعان حقوق بشر و تمامی افرادی که حقوق بنیادی خود را طلب می‌کنند، از تهدید، زندان و… استفاده می‌کنند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ