کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

افزایش آمار زندانیان اعدام شده در زندان دیزل‌آباد به ۲تن

۱ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


خلیل جمالی به همراه دانیال کاظمی‌نژاد سحرگاه روز یک‌شنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۳، در زندان دیزل‌آ‌باد کرمانشاه اعدام شده‌اند. اتهام خلیل جمالی قتل عنوان شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه اول مردادماه ۱۴۰۳، آمار زندانیان اعدام شده در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به ۲تن افزایش یافت. پیش از این خبر اعدام دانیال کاظمی‌نژاد توسط کانون حقوق بشر ایران منتشر شده بود. زندانی دوم اعدام شده، خلیل جمالی نام دارد وی اهل سرپل ذهاب در استان کرمانشاه است. خلیل جمالی به همراه دانیال کاظمی‌نژاد سحرگاه روز یک‌شنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۳، در زندان دیزل‌آ‌باد کرمانشاه اعدام شده‌اند. اتهام خلیل جمالی قتل عنوان شده است. وی ۲سال پیش بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

در همین روز یک زندانی به نام دانیال کاظمی نژاد در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد. او متهم بود که در ۲۰خرداد ۱۴۰۲، یک عضو سپاه پاسداران به نام سجاد امیری را در درگیری مسلحانه در محله کرناچی کرمانشاه به قتل رسانده است. سجاد امیری از اعضای سپاه پاسداران بود که به سوریه نیز رفته بود. ارگان‌های حکومتی از او به عنوان «شهید مدافع امنیت» نام بردند.

دانیال کاظمی ‌نژاد، ۳۰ ساله، اهل روستای لر در اسلام آباد غرب، در تیر ماه ۱۴۰۲، در شهر خوی دستگیر شده و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شده بود.

اعدام دانیال کاظمی نژاد زندانی متهم به قتل عضو سپاه پاسداران در دیزل آباد کرمانشاه

زندان شیبان اهواز، انتقال زندانی سیاسی یوسف سواری به مکان نامعلوم

افزایش آمار اعدام‌ها در روزها اخیر

در روزهای ۳۰و ۳۱ تیر ماه دستکم ۱۰ زندانی در زندان های عادل آباد شیراز، قزلحصار و دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

در سایه بحران اقتصادی فلج‌کننده‌ ناشی از غارتگری سران حکومت، آمار اعـدام‌ها در کشور به طور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است. این موج اعـدام‌ها که عمدتاً جرائم مرتبط با مواد مخدر و قتل می‌باشد، در رابطه مستقیم با فقر و فساد اقتصادی است که کشور را فرا گرفته است.

آمار اعـدام‌ها در یک سال گذشته بالاترین آمار اعـدام در 8 سال گذشته بوده است. این آمار نشان‌دهنده تشدید روند خشونت دولتی است که به جای پاسخ به چالش‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی که مردم با آن دست به گریبان هستند به اعـدام روی آورده است.

در حالی که سران حکومت تلاش می‌کنند افزایش اعـدام‌ها را به عنوان راه حلی برای مقابله با جرم و جنایت، به ویژه قاچاق مواد مخدر، نشان دهند، مردم معتقدند که این مجازات‌ها نه تنها بازدارنده نیستند، بلکه ریشه مشکلات را حل نمی‌کنند و صرفاً ابزاری برای سرکوب نارضایتی‌های عمومی و حفظ قدرت در دستان سران حکومت می‌باشد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ