کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

پرونده شهرک اکباتان، تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ۴تن از متهمان

۸ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


پرونده این افراد که به متهمان پرونده شهرک اکباتان شناخته می‌شوند با گذشت بیش از یک سال از بازداشت آنها درشعبه۴ بازپرسی دادسرای امور جنایی ناحیه۲۷ تهران است و جهت رسیدگی به شعبه ۱۳دادگاه کیفری ارجاع داده نشده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۸مردادماه ۱۴۰۳، چهار تن از بازداشت‌شدگان پرونده شهرک اکباتان همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. این چهار متهم عبارتند از میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران.

در تاریخ ۱۷اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، این زندانیان از زندان قزلحصار کرج به بند امنیتی اطلاعات سپاه منتقل شده بودند. این انتقال پس از آن صورت گرفت که قاضی دادگاه، پرونده را با اعلام نقض درتحقیقات قضایی به دادسرا بازگردانده است. پس از آن ۴ تن از متهمان پرونده شهرک اکباتان به بند امنیتی اطلاعات سپاه منتقل شدند. بازجویی از این جوانان بدون حضور وکیل انتخابی و خارج از روال قضایی می‌باشد. آنها همچنین از ملاقات‌ و تماس تلفنی با خانواده محروم شده‌اند.

پرونده این افراد که به متهمان پرونده شهرک اکباتان شناخته می‌شوند با گذشت بیش از یک سال از بازداشت آنها درشعبه۴ بازپرسی دادسرای امور جنایی ناحیه۲۷ تهران است و جهت رسیدگی به شعبه ۱۳دادگاه کیفری ارجاع داده نشده است.

پرونده شهرک اکباتان، بی‌خبری و نگرانی خانواده‌ها از وضعیت بازداشت شدگان با گذشت بیش از ۲ماه

زندانی سیاسی وریشه مرادی، برگزاری دومین جلسه دادگاه در ۱۴مرداد


طرح اتهام محاربه برای متهمان پرونده شهرک اکباتان

در روزهای منتهی به ۲۸ بهمن ۱۴۰۲، رسانه‌ها از اتهام محاربه به ۴ تن از بازداشت‌شدگان پرونده موسوم به شهرک اکباتان خبردادند. این اتهام برای بازداشت‌شدگان خطرناک بوده و می‌تواند زمینه‌ساز احکام سنگین و حتی اعدام آنها شود. هم‌زمان با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و پس از کشته شدن یک بسیجی در آبان ماه همان سال، نیروهای امنیتی با یورش به این شهرک حداقل ۵۰ تن از جوانان را دستگیر کردند. آنها در نهایت برای ۱۴تن از این جوانان کیفرخواست صادر کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه اتهام بازداشت‌شدگان پرونده شهرک اکباتان را محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی عنوان کرده بود.

متهمان این پرونده عبارتند از:

میلاد آرمون، ۲۵ ساله، متهم ردیف اول و از اولین بازداشت‌شدگان پرونده اکباتان است.

محمدمهدی حسینی، ۲۵ساله، در ۱۲ آبان ۱۴۰۱ بازداشت شد. او ساکن شهرک آزادی تهران است. محمدمهدی تنها به علت عبور از محل مرگ علی‌وردی بازداشت شده است.

مهدی ایمانی، ۲۹ ساله، در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ بازداشت شد.

نوید نجاران ۳۲ ساله اهل و ساکن اهواز است. او به‌ همراه چند نفر دیگر در پرونده شهرک اکباتان تهران، هم‌زمان با قیام سراسری ۱۴۰۱، به اتهام ضرب‌وجرح منجر به مرگ یک بسیجی به نام آرمان علی وردی بازداشت شد. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ