کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان

۲۱ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی اعدام


دستگاه سرکوب حکومتی حتی در دوران سیرک انتخابات نیز نتوانست اعدام‌ها را متوقف کند. از ابتدای تیرماه تا کنون حداقل ۱۶زندانی اعدام شده‌اند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، پنج‌شنبه ۲۱تیرماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان مرکزی زنجان اعدام شد. این زندانی که علی عزتی نام داشت بامداد روز شنبه ۱۶تیرماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان زنجان اعدام شد. علی‌ عزتی ۴۵ساله، پدر ۲فرزند، پیش از بازداشت کشاورز بود. وی نزدیک به ۳سال پیش به اتهام مربوط به مواد مخدر بازداشت و در دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

خبر اعدام این زندانی تا کنون در رسانه‌های داخلی منتشر نشده است.

اعدام ۲زندانی در زندان گرگان

پیش از این زندانی در زندان گرگان اعـدام شده بودند. سحرگاه روز یک‌شنبه ۱۷تیرماه ۱۴۰۳، حکم اعدام ۲زندانی در زندان گرگان به مرحله اجرا درآمد. این دو زندانی مصطفی حسینی ۴۱ساله و حاتم شهیدی ۳۸ ساله بودند. آنها در یک پرونده مشترک با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بودند. این ۲زندانی اعـدام شده ۳سال پیش بازداشت و توسط دادگاه به اعـدام محکوم شدند. حاتم حسینی پیش از بازداشت راننده بود و با خودروی نیسان خود به باربری مشغول بود.

زندان قزلحصار،‌ زمینه‌سازی قتل زندانیان سیاسی با انتقال آ‌نها به بند زندانیان خطرناک

بازداشت زهره و زهرا دادرس در زندان لاکان رشت


نیاز دستگاه سرکوب به اعدام زندانیان

از خردادماه و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت، انتظار می رفت که آمار اعـدام در این ماه‌ها کاهش یافته و حتی به صفر برسد. اما دستگاه سرکوب حکومت حتی در این دوران نیز نتوانست اعـدام‌ها را متوقف کند. در تیرماه حداقل ۱۳زندانی اعـدام شده‌اند. رسانه‌های داخلی خبر بسیاری از این اعـدام‌ها را منتشر نکرده‌اند.

نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر

صدور حکم اعـدام برای زندانیان با جرائم در ارتباط با مواد مخدر در حالی است که شواهد و مدارک متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده نقش سپاه پاسداران و سران حکومت ایران در قاچاق مواد مخدر است.

سران سپاه با استفاده از درآمد هنگفت آن هزینه‌های سرکوب مردم در داخل و صدور جنگ افروزی در خاورمیانه را تهیه می‌کند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ