کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

انتقال ناگهانی ۷تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱به زندان قزلحصار

۲۲ تیر, ۱۴۰۳ دسته‌بندی حقوق بشر

هفت زندانی سیاسی که در زندان تهران بزرگ در بازداشت بودند به زندان قزلحصار منتقل شدند. این زندانیان سیاسی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ می‌باشند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۲۲تیرماه ۱۴۰۳، هفت زندانی سیاسی که در زندان تهران بزرگ در بازداشت بودند به زندان قزلحصار منتقل شدند. این انتقال روز چهارشنبه ۲۰تیر۱۴۰۳، بدون اطلاع قبلی انجام شد.

این زندانیان عبارتند از محمد حسین عاملی، آرش بخارایی، رضا جلالی ، رضا حمیدی، احسان رضایی، سجاد سحابی و عباس رمضانی.

این زندانیان سیاسی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ می‌باشند که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به زندان محکوم شده‌ بودند. از میزان محکومیت و جزییات پرونده ایشان اطلاعی در دست نیست.

رسانه‌ای کردن بازداشت و مراحل دادگاه تنها راه کمک به نفرات بازداشتی

بازجویان، خانواده فرد بازداشتی را تهدید می‌کنند تا از رسانه‌ای شدن بازداشت خودداری کنند. این اقدام باعث می‌شود تا بازجویان دست باز در هر تنظیمی با نفر بـازداشتی داشته باشند. با رسانه‌ای شدن بـازداشت و مراحل دادگاه، بازجویان، مقامات زندان و قوه قضایی مجبور به رعایت قوانین می‌باشند. بایستی به خانواده‌ها یادآوری کرد که تنها راه کمک به زندانیان، رسانه‌ای کردن بـازداشت عزیزانشان می‌باشد.

گزارشی از درون زندان قزلحصار، مردم به داد ما برسید

بـازداشت و محکومیت بهورز روستای چنار محمودی به محاربه و افساد فی الارض


بازداشت‌های گسترده توسط ماموران امنیتی در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ اصلی ترین روش سران حکومت برای مهار آن، بـازداشت‌های گسترده معترضین بود. بنا به اطلاعات موثق آمار بـازداشت‌شدگان دستکم ۳۰ هزار نفر برآورد می‌شود. این بـازداشت‌های گسترده همه اقشار جامعه از جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، وکلا، پزشکان، خبرنگاران، ورزشکاران و روزنامه نگاران را دربرگرفته بود.

پیش از این در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود به خیزش و اعتراضات سراسری مردم ایران اشاره کرده بود. در این گزارش به استفاده گسترده از ابزار سرکوب برعلیه جوان و مردم معترض، شامل شلیک، بـازداشت‌های خودسرانه، محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه‌های جسمی و روحی توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران پرداخته بود.

سازمان عفو بین الملل در شروع گزارش سالانه خود در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۲ نوشته بود: «ایران با یک خیزش مردمی بی‌سابقه علیه نظام جمهوری اسلامی تکان خورد. در این اعتراضات، نیروهای امنیتی به‌طور غیرقانونی گلوله‌های واقعی و گلوله‌های جنگی را برای سرکوب اعتراضات شلیک کردند و صدها مرد، زن و کودک را کشتند و هزاران نفر را مجروح کردند. هم‌چنین، هزاران نفر به‌طور خودسرانه بـازداشت و یا به‌طور ناعادلانه محاکمه شدند.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ