کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

پرونده سازی جدید علیه زندانی سیاسی عقیدتی پیام ولی

۱۱ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر

پیش از این برادر زندانی سیاسی عقیدتی پیام ولی قربانی نفرت پراکنی مقامات حکومتی قرار گرفته و به قتل رسیده بود. پس از سال‌ها، دادخواهی خانواده این زندانی برای احقاق حقوق از دست رفته‌‌شان به جایی نرسیده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۳، شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج زندانی سیاسی عقیدتی پیام ولی را در پرونده‌ای جدید به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور و منع استفاده از فضای مجازی به مدت ۲سال محکوم کرد. وی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، می‌باشد

وی در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی در هنگام بازداشت آقای پیام ولی، منزل شخصی‌‌اش را تفتیش و برخی از اقلام را با خود بردند. پیام ولی ابتدا به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل و در ادامه به زندان قزلحصار انتقال داده شد. وی هم اکنون در زندان قزلحصار در بازداشت به سر می برد و به ۱۶سال زندان محکوم شده است.

استناد رئیس شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج، قاضی مصطفی نریمانی به فایل صوتی این زندانی سیاسی عقیدتی خطاب به مقامات حکومتی است که در باره حبس خودش به عنوان یک شهروند بهایی و سرکوب وی و هم کیشانش توضیح می‌دهد. قاضی نریمانی در نهایت وی را محکوم به یک سال حبس و ممنوعیت خروج از کشور کرده است.

وی همه اتهامات مطروحه را رد کرده و آنها را نفرت پراکنی مقامات حکومتی علیه خود و هم‌کیشانش می‌داند.

زندان شیبان اهواز، مرگ مشکوک ۴زندانی و بستری شدن ۱۵تن دیگر

برگزاری جلسه تفهیم اتهام بغی ۷زندانی سیاسی در اوین


افشای نفرت پراکنی‌های سران حکومت نسبت  به بهائیان

زندانی سیاسی عقیدتی پیام ولی، پیش از این در نامه‌ای خطاب به رئیس دادگاه در باره علت عدم حضورش در جلسه دادگاه نوشته بود:

«آقای قاضی چگونه می‌توان در سیستمی حاضر شوم که اخیرا من را به خاطر تظلم خواهی و احقاق حق به زندان محکوم کرده است و اکنون کیفرخواستی علیه راست‌گوییم صادر نموده است. حالا هم قرار است به خاطر راست‌گویی و صداقت محاکمه شوم.

چگونه در سیستمی حاضر شوم که برخی از هم‌کیشانم را در سال‌های ابتدایی اعدام کردند، از حق داشتن کار و حق تحصیل در دانشگاه محکوم کرده و پاسخ‌گویی مسالمت آمیز به جرم‌ها و تهمت‌ها را جرم تلقی کرده است.

چگونه در سیستمی حاضر شوم که به بهاییان به خاطر آموزش علم، اخلاق و موسیقی به زندان محکوم کرده و اموال‌شان را مصادره کرده است!»

پیش از این برادر زندانی سیاسی پیام ولی قربانی نفرت پراکنی مقامات حکومتی قرار گرفته و به قتل رسیده بود. پس از سال‌ها، دادخواهی خانواده این زندانی برای احقاق حقوق از دست رفته‌‌شان به جایی نرسیده است.

مقامات امنیتی و اطلاعاتی بارها مانع کسب و آزادی‌های فردی و اجتماعی زندانی سیاسی عقیدتی پیام ولی شده و ایشان و خانواده‌شان را مورد آزار قرار داده‌اند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ