کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

محکومیت فرهاد شیخی به زندان و مجازات‌ها تکمیلی

۱۰ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


فعال کارگری فرهاد شیخی به یک سال حبس، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال تبعید به شهرستان دیواندره و منع سکومت ۲ساله در استان البرز و تهران محکوم شده است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، یک‌شنبه ۱۰تیرماه ۱۴۰۳، فعال کارگری فرهاد شیخی به زندان و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده است. براساس حکم شعبه اول دادگاه انقلاب کرج، فعال کارگری فرهاد شیخی به یک سال حبس، ۲سال ممنوع‌الخروجی و ۲سال تبعید به شهرستان دیواندره و منع سکونت ۲ساله در استان البرز و تهران محکوم شده است.

پیش از این در تیرماه ۱۴۰۲، شعبه ۶ بازپرسی دادسرای هشتگرد قرار جلب به دادرسی فرهاد شیخی را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام صادر کرده بود. در ۱۰مهرماه ۱۴۰۲، شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف‌الحسینی برای رسیدگی به اتهامات فعال کارگری فرهاد شیخی برگزار شد.

فرهاد شیخی در تاریخ ۷خرداد ۱۴۰۲، در منزل خود در هشتگرد کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات رجایی‌شهر منتقل شد. وی در تاریخ ۲۳خرداد ۱۴۰۲، پس از پایان مراحل بازجویی به ندامتگاه کرج منتقل شد. وی با تودیع قرار کفالت ۱۰۰میلیون تومانی آزاد شده بود.

بازداشت و بلاتکلیفی ۱۴ماهه سه جوان در زندان تهران بزرگ

بازداشت زندانی سیاسی سابق عاطفه رنگریز و انتقال به زندان شاهرود

بازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر

بـازداشت خودسرانه مصداق نقض حقوق بشر توسط سران حکومت است. در ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است:

«هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.»

جاوید رحمان در گزارش خود به تاریخ آبان ۱۴۰۲، به افزایش تعداد بـازداشت‌ها، اعدام‌ها و قتل‌های خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی اشاره کرد. وی همچنین به اقدامات سران حکومت در سرکوب مخالفان اشاره کرد. سران حکومت برای ساکت کردن مخالفان از جمله وکلا ، مدافعان حقوق بشر و تمامی افرادی که حقوق بنیادی خود را طلب می‌کنند، از تهدید، زندان و… استفاده می‌کنند.

حکومت ایران در بـازداشت شهروندان هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. زنان و کودکان توسط ماموران امنیتی بـازداشت و از کمترین حقوق خود محروم هستند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ