کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی علی معزی،تشدید بیماری و عدم رسیدگی پزشکی

۱۶ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


با توجه به بالا بود سن زندانی سیاسی علی معزی و بیماری‌های متعددی که دارد، وی نیاز به رسیدگی‌های مستمر پزشکی است اما مقامات زندان توجهی به مشکلات این زندانی نداشته و به همین دلیل بیماری‌های وی روزانه تشدید می‌شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۱۶مردادماه ۱۴۰۳، وضعیت جسمی زندانی سیاسی علی معزی به دلیل ممانعت از رسیدگی‌های پزشکی وخیم گزارش شده است. بنا بر گزارش‌های رسیده از منابع موثق زندانی سیاسی علی معزی ۷۱ساله که از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد به دستور مقامات زندان، از رسیدگی‌های پزشکی محروم است . او که پیش از این به بیماری سرطان پروستات مبتلا بوده، هم اکنون از مشکلات کلیه ، شنوایی و آرتروز شدید زانو نیز رنج می‌برد. بنا بر همین گزارش دردهای او به دلیل عدم رسیدگی تشدید شده و باعث رنج و عذاب وی شده است.

زندانی سیاسی علی معزی که سرطان پروستات داشت و عمل کرده بود، بعد از عمل نیاز به یک پروسه درمانی طولانی مدت داشته که به دلیل وضعیت زندان درمانش ناتمام مانده و بیماری وی مجددا تشدید شده است.

هم اکنون مشکل کلیه، آرتروز شدید زانو و شنوایی نیز بر مشکلات او افزوده شده که برای وی تهدید جانی دارد.

با توجه به بالا بود سن زندانی سیاسی علی معزی و بیماری‌های متعددی که دارد، وی نیاز به رسیدگی‌های مستمر پزشکی است اما مقامات زندان توجهی به مشکلات این زندانی نداشته و به همین دلیل بیماری‌های وی روزانه تشدید می‌شود.

 زندانی سیاسی علی معزی پس از ابتلاء به سرطان محروم از رسیدگی پزشکی

اعدام زندانی سیاسی رضا رسایی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه

درباره زندانی سیاسی علی معزی

زندانی سیاسی علی معزی، متولد ۱۳۳۲ از شهر قم و ساکن تهران است. از زندانیان سیاسی دهه شصت است. علی معزی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ در رابطه با ارتباط با مجاهدین خلق در زندان‌های اوین، گوهردشت و قزلحصار محبوس بوده و تحت شکنجه قرار گرفته است. یکی از برادران او در دهه۶۰ در زندان‌های ایران به اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر و اعدام شد.

این زندانی سیاسی در دهه ۸۰ و ۹۰ نیز چند سال در زندان‌های اوین و گوهردشت زندانی بوده است. او در مجموعه بیش از ۱۲سال در زندان‌های ایران محبوس بوده است.

زندانی سیاسی علی معزی، در آخرین بازداشت، در جریان تظاهرات سراسری مردم ایران، ساعت ۵ بامداد روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۵صبح، پس از یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به محل سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. او پس از بازجویی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.

اما در روز یکشنبه ۲۷فروردین ماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی علی معزی را از بند فراخوانده و به سلول انفرادی ۲۰۹ اوین منتقل کردند. او در ۲۰۹ اوین تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.

روز جمعه ۲۷مردادماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی علی معزی پس از گذراندن ۴ماه در سلول انفرادی، در ۷۰سالگی به ۶سال و ۳ماه زندان محکوم شد. محکومیت این زندانی سیاسی توسط قاضی صلواتی صادر شده است.

اتهامات این زندانی سیاسی حضور فرزندانش در اشرف۳ در آلبانی و صدور بیانیه علیه نظام اعلام شد. این در حالی است که او پیش از این در در دهه هشتاد و نود به این اتهامات زندانی بوده و محکومیت این اتهامات را تحمل کرده است.

زندانی سیاسی علی معزی در اواسط مردادماه ۱۴۰۲، به دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی برده شد. این در حالی بود که او اعلام کرده بود که جرمی مرتکب نشده و دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و حاضر نبود در دادگاه حضور یابد. قاضی صلواتی در این دادگاه، پس از ۱۰ماه بلاتکلیفی، او را به ۷۵ماه زندان محکوم کرد.


بازداشت‌های متعدد زندانی سیاسی علی معزی

ـ زندانی سیاسی علی معزی در پاییز ۱۳۸۷ به دلیل رفتن به عراق برای دیدار فرزندانش دستگیر و به ۲سال حبس تعزیری و ۳سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل ۲سال حبس در زندان گوهردشت در سال ۱۳۸۹، آزاد شد.

ـ علی معزی مجدد در ۲۲خردادماه ۱۳۹۰، به دلیل شرکت در مراسمی که برای بزرگداشت زندانی سیاسی علی صارمی، از زندانیان سیاسی اعدام شده برگزار شده بود، بازداشت شد.

ـ در خردادماه ۱۳۹۲، مجددا به اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت و توسط قاضی آصف حسینی به طور غیابی به ۴سال زندان محکوم شد.

ـ در سال ۹۴ علیرغم پایان زمان محکومیت او را آزاد نکردند. در همان سال با پرونده‌سازی، توسط قاضی مقیسه به یک سال محکومیت مجدد و در سال ۹۵ نیز با پرونده‌سازی دیگری تحت عنوان تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس دیگر محکوم شد.

علی معزی سرانجام در روز سه‌شنبه ۲مرداد ماه ۱۳۹۷، پس از ۵ سال زندان از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

وی در طول زندان دادگاه‌ها را به رسمیت نشناخته و از حضور در دادگاه‌هایی که برایش تشکیل شده خودداری کرده است.

زندانی سیاسی علی معزی، در آخرین بازداشت، در جریان تظاهرات سراسری مردم ایران، ساعت ۵بامداد روز شنبه ۹مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۵صبح، پس از یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به محل سلول‌های انفرادی زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. او پس از بازجویی به بند۸ زندان اوین منتقل شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ