کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

مافیای قدرت و مواد مخدر در زندان قزلحصار – گزارش از درون زندان

۱۹ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی بانک زندان


در زندان قزلحصار وکیل ‌بندها ماهانه دستکم پانصد میلیون تومان از زندانیان پول دریافت می‌کنند. این پول از طریق خرید و فروش مواد مخدر از زندانیان واحدهای ۱ و ۲ دریافت می‌شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۹مردادماه ۱۴۰۳، مافیای قدرت و مواد مخدر کنترل زندان قزلحصار را در دست دارد. این مافیا با وارد کردن مواد مخدر به زندان پول‌های هنگفت به دست می‌آورند. متن زیر توسط یکی از زندانیان جرائم اجتماعی که از زندان قزلحصار آزاد شده برای کانون حقوق بشر ایران، ارسال شده است. این متن به مافیای قدرت و مافیای مواد مخدر و نقش اصلی رؤسای زندان اشاره می‌کند که برخی از آنها جابجا شده و برخی همچنان مشغول به کار هستند. متن کامل در زیر آمده است:

مافیای قدرت و مواد مخدر در زندان قزلحصار

در هفته دوم مرداد ۱۴۰۳، سیدسادات رسول، پس از چهارده سال که رئیس حفاظت زندان قزلحصار بود، از کار برکنار شد. هیچ یک از روسای قبلی زندان‌ها نمی‌توانست او را جابجا یا عوض کند. سادات رسول کسی بود که خون زندانیان و خانواده‌هایشان را در شیشه کرده و مکیده بود.

پیش از رفتن رئیس حفاظت، بازوی دست راستش (یا بهتر بگوییم یکی از بازوان پر قدرتش) بنام خلعتبری از کار برکنار شده بود. ولی مواد مخدر توسط دیگر افراد مرتبط با سادات رسول، همچنان در حال جابجایی مواد مخدر و فعالیت هستند.

در حفاظت زندان، هنوز جواد قشلاقی باقی مانده است. او کسی است که در هفته اخیر در کیانمهر کرج خانه‌ای دیگر به اموال باد آورده اش اضافه نمود. او همچنین یک نمایشگاه ماشین دارد که با محسن فرح‌بخش، رئیس یکی از بندهای واحد یک، شریک است.

از دیگر افراد و بازوان این مافیا، مجتبی سماواتی و احمد ترکمان هستند که هر دو افسر نگهبان در واحد یک می‌باشند. این دو نفر چندین سال است که مشغول پخش مواد مخدر در درون زندان قزلحصار هستند.

هومن ریاضی یکی دیگر از روسای بندهای واحد یک است. این افراد خیلی سریع به اموال زیادی دست پیدا کردند.

انتقال یک زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام در زندان خوی

افشای اسامی و مشخصات ۳۶ پاسدار سرکوبگر در استان‌های اصفهان، کرمان و فارس + سند PDF

کرایه دادن سالن‌های بند به باندهای مواد مخدر

آنها همچنان مشغول فروش مواد مخدر و کرایه دادن سالن‌های بند به باندهای مواد مخدر تحت عنوان وکیل بند هستند.

ماهانه دستکم پانصد میلیون تومان از این زندانیان پول دریافت می‌کنند و وکیل بندها هم این پول را از طریق خرید و فروش مواد مخدر از زندانیان واحدهای ۱ و ۲ دریافت می‌کنند. آمار واحد یک بیش از پنج هزار نفر است و وکیل بندها بازار پر جمعیتی برای مواد مخدر در این واحدها ایجاد کرده‌اند.

فرج نژاد معاون سلامت زندان قزلحصار هنوز جابجا نشده است. در بین کسانی که در رأس امور هستند، فرج نژاد بعنوان یکی از بدنام ترین زندانبانان هنوز هم در پست خود باقی است. چون این فرد نقش مهمی در مافیای زندان قزلحصار بازی می‌کند و دریافتی بیشتری از مافیای زندان سهم می‌برد.

کنترل فروشگاه‌های زندان توسط باندهای مواد مخدر

این شبکه بسیار گسترده است به طوری که فروشگاه‌های زندان که به بنیاد تعاون (حامی) معروف است پول‌های کلان خرید و فروش مواد مخدر و مواد غذایی را توسط مهره‌های خاص جابجا می‌کنند.

علت اینکه مافیای قدرت، خودش مهره‌های کلیدی فروشگاه‌ها را انتخاب نموده برای این است که در وارد کردن مواد مخدر به زندان قزلحصار با کمترین مشکل و مانع و راحت‌ترین حالت ممکن روبرو باشد.

نبی سحرخیز و فرزاد جهان‌فر دو تن دیگر از مسئولین انبار مرکزی بنیاد تعاون زندان قزلحصار هستند. رئیس آنها فردی به نام رضابخش است که در زندان مرکزی کرج مستقر می‌باشد. این دو از مسئولین خرید هم می‌باشند و مورد تایید مافیای زندان هستند و تمامی اقلام خریداری شده از بیرون از زندان و وارد کردن آن به داخل زندان قزلحصار بر عهده نبی سحر خیز و فرزاد جهان‌فر می‌باشد. آنها به راحتی می‌توانند هرگونه اقلام ممنوعه از قبیل مواد مخدر را به صورت جاسازی در اقلام خوراکی و بهداشتی و حتی از طریق کامیونت‌های حمل اقلام خوراکی و… به زندان وارد نمایند.

رئیس بازرسی زندان قزلحصار بنام صنعت گل هم یکی دیگر از بازوان این مافیای قدرت می‌باشد. او در امور جابجایی افراد یعنی مسئولین فروشگاه و زندانبان در این سال‌ها نقش پررنگی داشته است .

در زندانی که بیش از ۱۶هزار زندانی دارد و یک شهر محصور شده و در بسته است، یک مافیای قدرت حکمرانی می‌کند. چه برای خرید مواد غذایی و چه برای خرید مواد مخدر این مافیای قدرت است که تصمیم می‌گیرد و قیمت‌ها را تعیین می‌کند.


شبکه پیچیده فساد در دستگاه قضاییه و سازمان زندان‌ها

کل دستگاه قضاییه و سازمان زندان‌ها در ایران شبکه‌ای پیچیده از فساد، غارت و شکنجه و اذیت و آزار زندانیان هستند که در این شبکه پرقدرت به قاچاق مواد مخدر پرداخته و سودهای کلان به جیب می‌زنند.

این افراد تبدیل به شکنجه‌گرانی شده‌اند که هر روز و هر روز زندانیان را مورد اذیت و آزار قرار داده و خون آنها را در شیشه می‌کنند.

آیا رئیس کل سازمان زندان‌ها، رئیس کل حفاظت سازمان زندان‌ها و رئیس کل بازرسی سازمان زندان‌ها از این موضوعات آگاه بوده و در صدد رفع این مشکلات و انحلال باند مافیای قدرت در زندان قزل حصار هستند؟

یا اینکه باید شاهد نابودی زندانیان و فروپاشی خانواده‌های زندانیان باشیم ؟؟

افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

این گوشه‌ای از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زندانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

سران حکومت با همانند‌سازی از جامعه تلاش می‌کنند، هر چه بیشتر شرایط زندان را برای زندانیان سخت‌تر کنند. آنها می‌خواهند به این ترتیب هر اعتراضی را در نطفه خفه کنند. اما شرایط انفجاری جامعه، واعتراضات در زندان‌ها نشان داده، این تلاش‌های مذبوحانه تاثیری بر جو اعتراضی در جامعه و باطبع آن زندان‌ها نداشته است.

سران حکومت با سخت کردن شرایط زندان می‌خواهند به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ