کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تمدید بازداشت ناهید بهروزی و نگرانی از سلامت وی

۱۷ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی زنان زندانی


ناهید بهروزی شهروند بهایی روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، در فردیس کرج بازداشت و به بازداشتگاه عظیمیه کرج منتقل شد. او به بیماری آسم و تنگی نفس مبتلاست و شرایط جسمی مناسبی ندارد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۷مرداد ۱۴۰۳، حکم بازداشت ناهید بهروزی شهروند بهایی تمدید شده است. صدور این حکم در حالی است که وی به بیماری آسم و تنگی نفس مبتلاست و به دلیل نبود امکانات پزشکی در زندان، خانواده‌اش نگران سلامتی او هستند.

ناهید بهروزی در حال حاضر در بازداشتگاه عظیمیه کرج زندانی است. وی به دستور مقامات زندان، محروم از تماس تلفنی و ملاقات است.

به گزارش منبع مطلع، ناهید بهروزی شهروند بهایی روز دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳، در فردیس کرج بازداشت و به بازداشتگاه عظیمیه کرج منتقل شد. او به بیماری آسم و تنگی نفس مبتلاست و شرایط جسمی مناسبی ندارد. به گفته همین منبع، حکم بازداشت او تمدید شده و خانواده اش در خصوص وضعیت جسمی و سلامت او در نگرانی به سر می برند.

از اتهامات و علت بازداشت ناهید بهروزی اطلاع دقیقی در دست نیست. ماموران اطلاعات حین بازداشت منزل او را تفتیش کرده و اموال شخصی او از جمله کامپیوتر و لپ تاپ او را با خود بردند.

اعدام جمعی ۲۲زندانی در زندان قزلحصار کرج

بازداشت محمدعلی محمودی زندانی سیاسی مبتلا به سرطان خون

بازداشت زندانی مبتلا به بیماری سخت و مغایرت آن با اصول منشور حقوق بشر

بازداشت یک زندانی که به بیماری سختی مبتلاست، به ویژه اگر این بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه پزشکی باشد، با چندین اصل اساسی منشور جهانی حقوق بشر مغایرت دارد. این اصول عبارتند از:

حق حیات: هر فرد حق زندگی دارد و این حق شامل حق برخورداری از شرایط زندگی مناسب برای حفظ سلامت جسمی و روانی است. محروم کردن فرد بیمار از مراقبت‌های پزشکی لازم، به معنای تهدید مستقیم حق حیات اوست.

حق برخورداری از معیار مناسب زندگی: این حق شامل حق برخورداری از مسکن، خوراک، پوشاک، مراقبت‌های پزشکی و خدمات اجتماعی لازم برای حفظ سلامت و رفاه فرد و خانواده‌اش است.

حق آزادی از شکنجه و رفتار یا مجازات بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز: محروم کردن زندانی بیمار از مراقبت‌های پزشکی لازم، می‌تواند نوعی شکنجه یا رفتار بی‌رحمانه محسوب شود، زیرا به عمد باعث رنج و درد او می‌شود.

حق دسترسی به عدالت: هر فرد حق دارد که از دادگاه صالح به طور عادلانه رسیدگی به دعوا یا ادعای خود بپردازد. در این مورد، زندانی بیمار حق دارد که به دادگاه مراجعه کرده و درخواست انتقال به مکانی با امکانات پزشکی مناسب را بنماید.

علاوه بر منشور جهانی حقوق بشر، بسیاری از قوانین ملی و بین‌المللی نیز بر اهمیت ارائه مراقبت‌های پزشکی مناسب به زندانیان تاکید دارند. 

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ