کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

پیوستن شماری از زندانیان زندان بم به کارزار سه شنبه های نه به اعدام

۱۱ شهریور, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


شماری از زندانیان زندان بم به جمع اعتصاب کنندگان کارزار سه شنبه های نه به اعدام پیوستند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳، در زندان بم، شماری از زندانیان طی بیانیه ای اعلام کردند که از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در سی و دومین هفته اعتصاب زندانیان، به جمع اعتصاب کنندگان کارزار سه شنبه های نه به اعدام خواهند پیوست.

زندانیان زندان بم در متنی که برای کانون حقوق بشر ایران ارسال کردند، اعلام نمودند:

«بادرود به هم بندیانمان در ۲۰ زندان که ۳۱ هفته هر سه شنبه در اعتراض به اعدام های گسترده در زندان های ایران اعتصاب غذا کردند؛ ما نیز با هدف لغو اعدام و در اعتراض به اجرای بی وقفه حکم اعدام، به زندانیان دیگر در کارزار سه شنبه های نه به اعدام می پیوندیم و از این هفته هر سه شنبه در اعتصاب غذا خواهیم بود. همچنین از سایر زندانیان در زندانهای سراسر ایران دعوت می کنیم که آنها نیز به ما بپیوندند».

با پیوستن زندان بم به اعتصاب سه شنبه های نه به اعدام، تعداد زندان های شرکت کننده در این کارزار به ۲۱ زندان افزایش پیدا کرد.

لازم به ذکر است که روز پیش زندانیان زندان اسدآباد مبارکه، اعلام کرده‌ بودند که از سی و دومین هفته اعتصاب، به این کارزار خواهند پیوست و با سایر زندانیان همراه خواهند شد. به این ترتیب شمار زندان‌هایی که در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام شرکت دارند به ۲۰ زندان افزایش پیدا می‌کند.

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، بیانیه پیوستن جمعی از زندانیان زندان اسدآباد مبارکه به این کارزار

کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، افزایش زندان‌های شرکت کننده به ۲۰ زندان

زندانی سیاسی غلامحسین کلبی، محرومیت از رسیدگی پزشکی به دستور مقامات زندان

لازم به ذکر است که کارزار سه شنبه های نه به اعدام و اعتصاب زندانیان برای لغو حکم اعدام از بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و به مرور، زندانیان از زندان‌های مختلف به این کارزار پیوسته‌اند و این جریان همچنان ادامه دارد. زندانیان روز سه شنبه هر هفته با صدور بیانیه‌ای، ضمن بررسی خبرهای مربوط به اعدام‌ها و صدور احکام ناعادلانه اعدام، از عموم زندانیان و هم چنین عموم شهروندان می‌خواهند تا به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام پیوسته و از آن حمایت کنند.

در هفته اخیر، در سی‌ و یکمین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام زندانیان اعتصابی با صدور بیانه‌ای به بررسی وضعیت اعدام‌ها پرداخته و از عموم مردم خواستار حمایت از این کارزار شدند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ