کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

اعدام ۲زندانی در زندان پارسیلون خرم‌آباد

۱۱ مرداد, ۱۴۰۳دسته‌بندی اعدام


اعدام زندانیان به اتهام مرتبط با مواد مخدر در حالی است که سپاه از مسیرهای مختلفی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سحرگاه پنج‌شنبه ۱۱مردادماه ۱۴۰۳، دو زندانی در زندان پارسیلون خرم‌آباد اعدام شده‌اند. این دو زندانی پیش‌تر به اتهام مرتبط با مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند. هویت یکی از زندانیان حامد پارسه می‌باشد. خبر این اعدام توسط رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است

اعدام ۲زندانی در زندان وکیل‌آباد مشهد

دو زندانی در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شدند. حکم اعدام این ۲زندانی بامداد روز چهارشنبه ۱۰مردادماه ۱۴۰۳، در محوطه زندان اجرایی شد. این زندانیان موسی(اسماعیل) نجار و رمضان غلامیان نام داشتند و هر دو اهل مشهد بودند. این زندانیان پیش از این به اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

خبر اعدام این ۲زندانی تا کنون در رسانه‌های داخلی و یا سایت‌های قوه قضاییه منتشر نشده است.

زندانی سیاسی ساسان خانزاده، گزارشی از آخرین وضعیت وی در زندان لاکان رشت

اعدام ۳زندانی در زندان‌های وکیل‌آباد مشهد و مرکزی زاهدان

اعدام یک زندانی در زندان زاهدان

به گزارش حال‌وش یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان اعـدام شد. این زندانی فضل‌احمد فاتح‌نیا(زرکزهی) فرزند آقا نور، ۳۰ساله، پدر ۳فرزند و ساکن زهک در استان سیستان و بلوچستان بود. وی در سال ۱۴۰۱به اتهام قتل بازداشت و توسط دادگاه کیفری زابل به اعـدام محکوم شده بود.

اعدام یک زندانی در زندان بافت

بامداد یک‌شنبه ۷مرداد‌ماه ۱۴۰۳، یک زندانی در زندان بافت اعـدام شده است. این زندانی محمد جواد تکلو نام داشت. وی در سال ۱۳۹۸، به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود. به گزارش منابع موثق، مقتول از قاچاقچیان مواد مخدر وابسته به سپاه پاسداران بوده که در یک درگیری توسط سپاه و در شلیکی که به سمت خودروی وی شده به قتل رسیده بود. ماموران سپاه برای فرار از پاسخگویی و با صحنه‌سازی محمدجواد تکلو را متهم به قتل کرده بودند.

پیکر محمدجواد تکلو روز دوشنبه ۸مرداد به خاک سپرده شد. تا کنون خبر این اعـدام توسط رسانه‌های داخلی و سایت‌های قوه قضایی منتشر نشده است.

اعدام یک زندانی در یاسوج

یک زندانی به نام حشمت مرادیان بامداد روز چهارشنبه ۱۰مردادماه ۱۴۰۳، در زندان مرکزی یاسوج اعـدام شد. اتهام این زندانی قتل عنوان شده بود. حشمت مرادیان ۴۰ ساله، ۳سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به اعـدام محکوم شده بود.

خبر اعـدام این زندانی تا کنون از سوی رسانه‌های داخلی ویا سایت‌های وابسته به قوه قضاییه منتشر نشده است.

سپاه پاسداران بزرگترین کارتل حمل و توزیع مواد مخدر

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) در سال 2008، سپاه پاسداران را به عنوان یکی از بازیگران اصلی در قاچاق مواد مخدر به اروپا شناسایی کرد. گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که نیروی قدس سپاه، شاخه برون‌مرزی سپاه، از درآمد حاصل از این قاچاق برای حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه، از جمله حزب‌الله لبنان، استفاده می‌کند. این درآمد همچنین برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و سرکوب مخالفان در داخل ایران به کار می‌رود.

تحقیقات نشان می‌دهد که سپاه از مسیرهای مختلفی برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند، از جمله قاچاق از طریق مرزهای شرقی ایران با افغانستان و پاکستان. همچنین، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سپاه از شبکه‌های قاچاق مواد مخدر برای پولشویی و دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ