کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

سیرک انتخابات، فشار به زندانیان برای وادار کردن آنها به رای دادن

۱۵ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی گزارش ویژه


پس از اینکه جمعی از زندانیان حاضر نشدند به پای صندوق رأی بروند، به آنها برگه‌ای داده شد که بنویسید در انتخابات شرکت نمی کنیم

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۵تیرماه ۱۴۰۳، با توجه به تحریم گسترده انتخابات و نه تاریخی مردم ایران به نظام سرکوبگر خامنه‌ای مقامات در زندان‌های مختلف تلاش می‌کنند که با تهدید و فشار به زندانیان آنها را مجبور به دادن رای کنند.

بنا به گزارش‌هایی که از زندان مرکزی لاهیجان ارسال شده است مقامات زندان به زندانیان وعده‌ داده‌اند که اگر در انتخابات شرکت کنند به آنها مرخصی داده می‌شود. اما زندانیان به آنها گفته‌اند که ما شناسنامه و کارت ملی نداریم و رای نمی‌دهیم.

بر اساس گزارش‌های رسیده از زندان زاهدان از اول صبح به زندانیان گفته شد که هر کس شماره ملی دارد برأی دادن رأی آماده باشد. اما پس از ساعتی از زندانیان اتباع خارجی از جمله زندانیان تبعه افغانستان نیز خواسته شد که برأی دادن رأی پای صندوق بروند. به زندانیان وعده دادند که در صورت دادن رأی به آنها تایم تلفن اضافه و مرخصی داده خواهد شد.

پس از اینکه جمعی از زندانیان حاضر نشدند به پای صندوق رأی بروند، به آنها برگه‌ای داده شد که بنویسید در انتخابات شرکت نمی کنیم ولی هیچ تسهیلاتی از جمله مرخصی نیز نمی خواهیم. آنها تهدید شدند که از کلیه تسهیلات زندان محروم خواهند شد.

بر اساس همین گزارش زندانیانی که حاضر به دادن رأی شدند، برگه های سفید را انگشت زدند و حتی به آنها اجازه داده نشد که خودشان به کسی رأی بدهند.

مجموعه کلیپ‌هایی از کسادی دور دوم سیرک انتخابات

سیرک انتخابات، تهدید زندانیان اصفهان به لغو مرخصی در صورت شرکت نکردن در انتخابات


احضار زندانیان رأی باز اصفهان برای شرکت در انتخابات قلابی

از حدود یک ماه و نیم پیش کلیه زندانیان رأی باز از زندان مرکزی اصفهان را برای اجبار و کنترل آنها در دادن رأی، احضار کرده و به زندان بازگردانده‌اند. به این زندانیان گفته شده کارت ملی و یا شناسنامه خود را همراه داشته باشند.

رئیس زندان به زندانیان قول داده در صورتی که هر کس رأی بدهد ۷ روز به او مرخصی می دهند و هر کس که رأی ندهد، او را از مرخصی محروم خواهند ساخت.

به زندانیان گفته شده که باید به جلیلی رأی بدهید.

فشار به زندانیان در سایر زندان‌ها برای شرکت در انتخابات

مقامات زندان قزلحصار کرج زندانیان را به تحت فشار قرار داده‌اند تا در انتخابات شرکت کنند. زندانیان تهدید شده‌اند که بایستی به جلیلی رای بدهند. این زندانیان طی بیانیه‌ای سیرک انتخابات حکومت را تحریم کرده و نوشته‌اند:

« ما به چی رأی بدهیم؟ به کی رأی بدهیم؟ به کسانی رأی بدهیم که ما را زندانی کرده و هر روز از جانب آنها مورد شکنجه و اذیت و آزار هستیم؟ به کسانی رأی بدهیم که هر روز زندانیان را برای اعدام می‌برند؟ ما هرگز به این دزدان و قاتلان و شکنجه‌گران رأی نمی‌دهیم به بقیه برادران و رفقایمان در سایر زندان‌ها پیام‌مان این هست که به صندوق‌های رأی نزدیک نشوند. هزینه آن هم هر چه باشد بدتر از سیاهی که الان در آن گرفتاریم نیست.»

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ