کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

خبات ویسی، افزایش مدت بازداشت از ۱۵ماه به ۴۳ماه با پرونده‌سازی و فشار اداره اطلاعات

۱۵ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات اداره اطلاعات مریوان با فشار بر روی دادگاه احکام بازداشت وی را به ۴۳ماه افزایش داده و این حکم توسط دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی مهری و آقایی به عنوان رای نهایی صادر گشته است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، جمعه ۱۵تیرماه ۱۴۰۳، حکم زندان دانشجوی معترض خبات ویسی از ۱۵ماه به ۴۳ماه افزایش یافت. خبات ویسی از بازداشت‌شدگان و مجروحین اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ می‌باشد. شعبه ۴دادگاه تجدید نظر سنندج با فشار و پرونده‌سازی اداره اطلاعات مریوان حکم ۱۵ماه بازداشت وی را به ۴۳ ماه افزایش داده است.

دانشجوی معترض خبات ویسی، اولین بار در مورخه ۱۰بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با یورش نیروهای امنیتی به منزل وی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در مریوان منتقل شد. وی پس از یک ماه بازداشت با تودیع وثیقه یک میلیاردی در ۹اسفندماه ۱۴۰۰ از زندان به صورت موقت آزاد شد. خبات ویسی، برای دومین مرتبه در تاریخ ۲۹شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ با یورش ماموران امنیتی به منزل پدری‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی برده شد.

زندانی سیاسی شریفه محمدی، صدور حکم اعدام توسط دادگاه انقلاب رشت

سیرک انتخابات، تهدید زندانیان اصفهان به لغو مرخصی در صورت شرکت نکردن در انتخابات


سومین بازداشت بعد از کمتر از یک ماه آزادی مشروط

وی در تاریخ ۲۶مهر ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه سنگین ۱.۸ میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد اما بعد از گذشت کمتر از یک ماه در مورخه ۱۶آبان ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی برای سومین مرتبه بازداشت شد.

دانشجوی معترض خبات ویسی، در ۱۲اسفندماه ۱۴۰۲ در ارتباط با پرونده اول خود جهت اجرای حکم به زندان مریوان منتقل شد. وی از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در احزاب کرد اپوزسیون حکومت ایران به ۱۵ماه حبس محکوم شده بود.

در ادامه قاضی وی را در پرونده دوم خود به ۲۲ماه حبس محکوم کرد. مقامات اداره اطلاعات مریوان با فشار بر روی دادگاه احکام بازداشت وی را به ۴۳ماه افزایش داده و این حکم توسط دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی مهری و آقایی به عنوان رای نهایی صادر گشته است.

خبات ویسی دانشجوی رشته زبان انگلیسی و اهل روستای گلچیر از توابع مریوان است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ