کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندانی سیاسی پرهام پروری، تحمل شرایط غیر انسانی در زندان ایرانشهر

۱۳ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


زندانی سیاسی پرهام پروری در حال حاضر در گرمای ۵۵درجه سانتی‌گراد، بدون وسایل سرمایشی در زندان ایرانشهر زندانی است

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۳، مادر زندانی سیاسی پرهام پروری در پیج خود خبر از شرایط غیرانسانی وی در زندانی ایرانشهر دارد. این زندانی سیاسی در حال حاضر در گرمای ۵۵درجه سانتی‌گراد، بدون وسایل سرمایشی در این زندان بسر می‌برد. به گفته مادرش وی در شرایط سختی است و هر آن امکان بیماری وی می‌رود.

زندانی سیاسی پرهام پروری در اواخر دی‌ماه ۱۴۰۲، از زندان اوین به زندان ایرانشهر تبعید شده است. این تبعید به صورت مخفیانه و بدون اطلاع خانواده وی انجام صورت گرفته است. پرهام پروری از زندانیان سیاسی بازداشت شده در اعتراضات ۱۴۰۱ می‌باشد. وی اهل سقز است و انتقال وی به ایرانشهر باعث شده که بدلیل دوری مسافت خانواده وی امکان ملاقات با وی را نداشته باشند. آنها برای دیدار تک فرزند خود بایستی ۱۹۰۰کیلومتر را طی مسیر کنند.

بازداشت و بلاتکلیفی ۱۰ماهه زندانی سیاسی اهل سنت نسیمه اسلام‌زهی

زندان مرکزی کرج، قطع مکرر آب، تهدید شیوع بیماری در زندان


پرهام پروری، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی ارومیه است. او همچنین دارنده مدال‌هایی در زمینه مسابقات شنا می‌باشد. وی بابت اتهام محاربه به ۱۰ سال تبعید به زندان جاسک و ۵سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بازداشت در مهرماه ۱۴۰۱

پرهام پروری در تاریخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱، در حالیکه از محل کار به منزل باز‌می‌گشت، در حین اعتراضات مردمی شهر تهران، با خشونت و ضرب و شتم توسط ماموران سرکوبگر بازداشت شد.

پس از بازداشت او را به زندان تهران بزرگ منتقل کردند. روز یکشنبه ٢٠ فروردین ماه۱۴۰۲، پرهام پروری همراه با ۲۰زندانی سیاسی دیگر بدون اطلاع قبلی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شدند.

روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲، حکم صادره بر علیه پـرهام پروری مبنی بر ۵ سال زندان و ۱۰ سال تبعید به جاسک توسط شعبه ۹ دیوان عالی کشور تأیید شد. این حکم در خردادماه ۱۴۰۲، توسط دادگاه شعبه ۲۸ انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد صادر شده بود. اتهامات پـرهام پروری که به موجب آن به زندان و تبعید محکوم شده است، «محاربه از طریق اقدام علیه امنیت ملی» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» اعلام شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ