کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان بردسیر و بیگاری کشیدن از زندانیان رأی باز

۹ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی بانک زندان



لیست بخش‌های مختلف

1. کارخانه آب معدنی و گلاب

2. مزرعه بعثت

3. افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

بیگاری کشیدن باندی از زندانیان رأی باز در زندان بردسیر 

در زندان بردسیر، باند ۳نفره افضلی، رضایی و حسین خانی، کسانی هستند که در ارتباط مستقیم با سازمان زندان‌ها، با بیگاری کشیدن از زندانیان و غارت دستمزد آنها، ثروتمند شدند

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، گزارش زیر توسط زندانیان و خانواده‌های زندانیان رای باز در زندان بردسیر  تهیه شده است. این گزارش در ادامه سلسله گزارش‌هایی است که به منظور افشای وضعیت قرون وسطایی در زندان‌ها از داخل کشور تهیه و توسط خانواده زندانیان به دست ما رسیده است.

مقامات زندان بردسیر و ایادی آنها در زندان بردسیر با بیگاری کشیدن از زندانیان و غارت دسترنج آنها، به ثروت‌های هنگفت رسیده‌اند اما زندانیان در این زندان همچنان فقیر و گرسنه بوده و خانواده‌های آنها در تامین مایحتاج زندگی خود مانده‌اند.

شرایط غیر‌انسانی و  غارت دسترنج زندانیان در  زندان بردسیر تا کنون افشا نشده بود و به همین دلیل مقامات و ماموران این زندان به هر جنایتی در حق زندانیان مبادرت می‌کنند.

با انعکاس این اخبار پرده‌هایی از جنایات سران حکومت در حق زندانیان که خود اولین قربانیان این حکومت هستند برداشته می‌شود.

کانون حقوق بشر ایران از همه شهروندان و زندانیان درخواست دارد که هر گونه اطلاعات از درون زندان‌های حکومت را برای ما ارسال کنند.

اطلاعات تکمیلی خود از درون زندان‌ها و اسامی و مشخصات روسا و مأمورانی که در شکنجه و اذیت و آزار زندانیان دست دارند، را برای کانون حقوق بشر ایران به آدرس (@MaryamHashemai)  ارسال کنید.

گزارش زیر به صورت کامل و بدون کم و کاست برای اطلاع مردم منتشر می‌شود.

1کارخانه آب معدنی و گلاب

بیگاری کشیدن از زندانیان در زندان بردسیر کرمان

«زندان بردسیر کرمان، یک مزرعه به بزرگی حدودا ۳۰هکتار است که از یکی از مالکان دوره پهلوی مصادره شده و در اختیار سازمان زندان‌های کرمان قرار گرفته است.

در ۵کیلومتری این زندان، کارخانه آب معدنی و گلاب وجود دارد که ۳۰سال پیش توسط یک خیر، به زندان کرمان اهدا شده است.

تا سال ۹۹ مسئول این مزرعه، شخصی به نام حسین خانی و مسئول کارخانه آب معدنی هم خانمی به نام رضایی بود.

این ۲نفر زیر نظر شخصی به نام افضلی از مقامات رده بالای اداره کل زندان‌های استان کرمان فعالیت می‌کردند. البته باید اشاره کرد که افضلی، دایی حسین خانی می‌باشد.

خانم رضایی با اقای افضلی روابط نامشروعی برقرار کرد و از این طریق سال‌ها ریاست خود بر کارخانه را حفظ نمود. آنها زندانیان رای باز را به کارخانه می‌بردند و از آنها بیگاری می‌کشیدند.

رضایی با بیگاری کشیدن از زندانیان و گرفتن رشوه از زندانیان پولدار، موفق به جمع‌آوری ثروت زیادی شد.

طبق قانون باید زندانیانی که مشغول کار هستند حقوق دریافت کنند، اما رضایی با پرداخت مبلغ ناچیزی سر وته قضیه را به هم می‌آورد.

ماهانه ۳۰ زندانی از صبح تا شب در این کارخانه به سختی کار می‌کنند. اما مهم این بود که زندانیان هر دو یا سه ماه یک‌بار به محل‌های دورتر مثل کبوترخان رفسنجان و روستای سکنج تبعید می‌کنند تا کسی در این محل نماند و سر از کار این کارخانه و سازمان زندان‌ها و پول کلانی که به جیب می‌زنند،‌ درنیاورد.

2مزرعه بعثت

محل دیگری که تحت کنترل حسین خانی اداره می‌شود، مزرعه بعثت است.

این مزرعه ۳۰هکتاری که اوایل انقلاب مصادره شد شامل دام‌داری گله‌های گوسفند و گاو، مرغ‌داری، پرورش ماهی، درختان میوه، کاشت علوفه گندم و تفرجگاه عمومی است که روزهای تعطیل، مردم با خرید بلیط در آلاچیق‌ها وقت می‌گذرانند.

حسین خانی که در ابتدای استخدام توسط دایی‌اش حتی هزینه تأمین لباس خودش را هم نداشت در طی ۲۰سال با اعمال نفوذ خانوادگی و سواستفاده از این سمت به ثروت هنگفتی رسیده است.

در اصل باند ۳نفره افضلی، رضایی و حسین خانی، کسانی هستند که در ارتباط مستقیم با سازمان زندان‌ها، با بیگاری کشیدن از زندانیان در زندان بردسیر و غارت دستمزد آنها، ثروتمند شدند.»

3افشای جنایات در زندان‌ها وظیفه هر شهروند

این گوشه‌ای از وضعیت جهنمی زندان‌ها در حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه است. زندانیان یا مبارزان آزادی هستند که توسط نیروهای سرکوبگر به اسارت گرفته شده‌اند یا قربانیان سرقت و چپاول ثروت‌های عمومی توسط سران حکومت.

سران حکومت با سخت کردن شرایط زندان می‌خواهند به زندانیان این گونه القا کنند که هیچ حسابرسی در قبال جنایات‌شان نخواهند داشت. دراین سال‌ها مشخص شده، افشای جنایات انجام شده در زندان‌ها در داخل و خارج از کشور و واکنش‌هایی که در پی دارد، سران حکومت را وحشت‌زده کرده و ادامه این جنایات سخت‌تر خواهد شد. پس وظیفه هر یک از شهروندان افشای هر گونه اطلاعات و جنایات این حکومت در زندان‌ها می‌باشد. کانون حقوق بشر ایران افشای جنایات این حکومت در قبال زندانیان را وظیفه خود دانسته و از همه مردم درخواست کمک و همکاری داریم.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ