کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

زندان مرکزی کرج، قطع مکرر آب، تهدید شیوع بیماری در زندان

۱۳ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


قطع آب در زندان مرکزی کرج باعث انباشت ظروف و لباس‌های نشسته زندانیان شده که می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های گوارشی و پوستی در این زندان شود

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، چهارشنبه ۱۳تیرماه ۱۴۰۳، زندانیان در زندان مرکزی کرج ۸روز است که با قطع مکرر آب مواجه هستند. با توجه به آمار بالای زندانیان در این زندان این اقدام می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های مختلف به خصوص در فصل گرما شود. به گفته خانواده زندانیان در زندان مرکزی کرج آب از ساعت ۱۰ الی ۱۱صبح تا ساعت ۵ عصر قطع می‌شود. پس از وصل شدن نیز آب به صورت قطره‌چکانی جاری می‌شود.

قطع آب در زندان مرکزی کرج باعث انباشت ظروف و لباس‌های نشسته زندانیان شده که می‌تواند باعث شیوع بیماری‌های گوارشی و پوستی در این زندان شود. این وضعیت در استفاده از آب گرم برای استحمام نیز وجود دارد.

زندانیانی به ناچار مجبور به خرید آب از فروشگاه زندان با قیمت گزاف هستند. خرید آب برای زندانیان فقیر امکان پذیر نیست و آنها از این گزینه نیز محروم هستند.

اعدام ۷زندانی در زندان‌های وکیل‌آباد مشهد و مرکزی تبریز

بازداشت و بلاتکلیفی بیش از ۳۰۰ روزه روح‌الله کاووسی


زندان مرکزی کرج ، بدنام ترین زندان در حکومت قرون وسطایی

زندان مرکزی کـرج از بدنام‌ترین زندان‌های در حکومت قرون وسطایی حاکمیت ولایت فقیه می‌باشد. این زندان یکی از بزرگترین زندان‌های استان البرز محسوب می‌شود. شهرت این زندان به دلیل ‌آمار بالای اعدام‌ها در آن است.

ظرفیت اسمی زندان ۲۵۰۰ نفر است اما آمار زندانیان در این زندان بیش از ۸ هزار نفر تخمین زده می‌شود. کمبود جا در زندان مرکزی کرج از مشکلات اصلی زندانیان به حساب می‌آید. به طور متوسط شبانه در هر سالن این زندان ۱۰۰ الی ۱۵۰ زندانی در کریدورهای منتهی به سرویس‌های بهداشتی شب را به صبح می‌رسانند.

تراکم بالای زندانیان در زندان مرکزی کرج

تراکم زندانیان در زندان مرکزی کـرج آن چنان بالا است که در هر سلول انفرادی تا ۶ زندانی نگهداری می‌شوند.

زندان مرکزی کرج ۱۰ بند اصلی و چند بند انفرادی و ویژه دارد. هر بند دارای ۱۸ سلول ۲۰ متری است که در هر سلول ۱۸ تخت قرار دارد. به این ترتیب ظرفیت اسمی هرسلول ۱۸زندانی است اما مقامات زندان تا ۴۰ نفر را در هر سلول جای می‌دهند. به گفته زندانیان، زندان مرکزی کـرج، طرح تدارک مرگ خاموش زندانیان توسط مقامات قوه قضاییه است. در یک جمله این زندان را می‌توان زندانی فراقانونی با قوانین قرون وسطایی محسوب کرد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ