کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

برگزاری جلسه تفهیم اتهام بغی ۷زندانی سیاسی در اوین

۱۱ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری به این ۷زندانی سیاسی اتهام «بغی» ابلاغ شد. از سایر اتهامات صادر شده بر علیه این زندانیان سیاسی اطلاعی در دست نیست

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۳، هفت زندانی سیاسی متهم به بغی در زندان اوین، برای تفهیم اتهام به دادگاه احضار شدند.

روز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳، زندانیان سیاسی وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی به دادگاه منتقل شدند. این زندانیان سیاسی همراه با سیدمحمد تقوی از شب پیش برای جلسه دادگاه احضار شده بودند.

در این جلسه که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری تشکیل شده بود، به این زندانیان اتهام «بغی» ابلاغ شد. از سایر اتهامات صادر شده بر علیه این زندانیان سیاسی اطلاعی در دست نیست.

همچنین به ایشان ابلاغ شده که کمتر از یک ماه دیگر جلسه رسیدگی به پرونده آنان تشکیل خواهد شد.

سیرک انتخابات تهدید زندانیان بند ۸ اوین و بابلسر برای شرکت در دور دوم

افشای اسامی و مشخصات ۱۰۸ پاسدار سرکوبگر در کردستان و زنجان + سند PDF

لازم به ذکر است که این زندانیان سیاسی پیش از این در روز ۴ تیر ۱۴۰۳، همراه با سه زندانی سیاسی دیگر سید ابوالحسن منتظر، مجتبی تقوی و علی اکبر دانشفر برای جلسه تفهیم اتهام احضار شده بودند، اما زندانیان سیاسی سیدمحمد تقوی، وحید بنی عامریان، بابک علیپور، پویا قبادی حاضر به پوشیدن لباس زندان نشده و از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بودند.

زندانی سیاسی دیگر سید محمد تقوی، از حضور در دادگاه خودداری نمود. پس از آن قاضی ایمان افشاری تهدید کرد که وی را به همین دلیل به بند ۲۰۹ اوین منتقل خواهد کرد.

زندانی سیاسی سید محمد تقوی

سیدمحمد تقوی در اسفند ماه ۱۴۰۲، بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. او نیز پیش از این سابقه بازداشت در سال ۹۹ داشته و حدود ۳سال در زندان اوین به اتهام هواداری و ارتباط با مجاهدین خلق در زندان بوده است. او در بهمن ۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور

بابک علیپور در دی ماه ۱۴۰۲، دستگیر و به ۲۰۹ اوین منتقل شد. وی مدت ۴ ماه در ۲۰۹ اوین بلاتکلیف بود.

زندانی سیاسی بابک علیپور پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی به همراه برادرش روزبه علیپور در تاریخ ۱۳ آبان‌ ۹۷، در بازار تره بار رشت بازداشت شدند

زندانی سیاسی وحید بنی عامریان، ۷۵ روز بازداشت و شکنجه

زندانی سیاسی وحید بنی عامریان

زندانی سیاسی وحید بنی عامریان نیز روز اول دی ماه ۱۴۰۲، با ضرب و شتم توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان اوین و بند ۲۰۹ اوین منتقل کردند. وی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر تهران و فوق لیسانس رشته مدیریت است.

او که پیش از این بیش از ۲ سال در زندان‌های اوین و گوهردشت محبوس بوده، به بیماری‌های سندروم روده تحریک پذیر، ضعف در سیستم ایمنی و عفونت شدید در مجاری تنفسی مبتلا است.


زندانی سیاسی پویا قبادی

زندانی سیاسی پویا قبادی اهل شهرستان سنقر در استان کرمانشاه و فارغ‌ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه سنندج نیز در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در ۲پرونده مجزا توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۸سال زندان و تبعید به نیک‌شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان محکوم شد.


کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ