کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

سیرک انتخابات تهدید زندانیان بند ۸ اوین و بابلسر برای شرکت در دور دوم

۱۱ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


مقامات زندان در زندان‌های بابلسر و اوین آنها را تهدید کرده‌اند که اگر در دور دوم سیرک انتخابات شرکت نکنند با تنبیه مواجه خواهند شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۱تیرماه ۱۴۰۳، پس از تحریم گسترده سیرک انتخابات، توسط زندانیان در سراسر کشور، مقامات زندان در زندان‌های بابلسر و اوین آنها را تهدید کرده‌اند که اگر در دور دوم سیرک انتخابات شرکت نکنند با تنبیه مواجه خواهند شد. طی گزارشی که از زندان بابلسر برای کانون حقوق بشر ایران ارسال شده است مقامات این زندان، زندانیان رای باز را تهدید به تنبیه و منتقل کردن آنها به داخل زندان در صورت شرکت نکردن در دور دوم سیرک انتخابات کرده‌اند.

تحریم سیرک انتخابات، گزارشی از زندان اردبیل، قزلحصار و اوین

افشای اسامی و مشخصات ۱۰۸ پاسدار سرکوبگر در کردستان و زنجان + سند PDF


در این گزارش آمده است:

«زندانیان رأی باز در بابلسر تهدید شده‌اند که بایستی علیرغم میل باطنی‌شان، در انتخابات قلابی ریاست جمهوری شرکت کنند.

این زندانیان، که بسیاری از آنها در دور اول این معرکه گردانی خامنه‌ای شرکت نکرده و حاضر به دادن رأی نشده‌اند، توسط عوامل و مأموران زندان تهدید شدند که اگر روز جمعه ۱۵ تیر، رأی به صندوق نیندازند، آنها را از رأی باز درآورده و به داخل زندان خواهند فرستاد.

اما زندانیان گفته‌اند، هر قدر هم ما را تهدید کنید، باز هم رأی نخواهیم داد چون این افراد، کاندیداهای ما نیستند. چطور انتظار دارید با زور و اجبار و در حالی که جوانان را می‌کشید و زندانی می‌کنید، به شما قاتلان مردم ایران، رأی هم بدهیم.»

پاسخ نه زندانیان بند ۸ اوین به خامنه‌‌ای

در زندان اوین هم زندانیان با شرکت نکردن در سیرک انتخابات به این تحریم گسترده پیوسته بودند. خبرهای از بند ۸ زندان اوین حاکی است که زندانیان این بند در دور اول سیرک انتخابات شرکت نکرده و رای نداده‌اند. این زندانیان اعلام کردند ما در دور دوم هم پای صندوقهای رأی نخواهیم رفت و پاسخ ما به خامنه‌ای «نه» است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ