کانون حقوق بشر ایران، بازتاب خبرها و صدای کلیه زندانیان با هر عقیده و مرام و مسلک از ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد و فارس

تشدید فشار بر زندانیان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

۱۲ تیر, ۱۴۰۳دسته‌بندی حقوق بشر


به دستور مقامات زندان، فردی به نام امینی که دفتردار قاضی ناظر بر زندان است از اعطای مرخصی و تمدید آن برای زندانیان بلوچ ممانعت به عمل آورده و به بهانه‌های واهی با آنها رفتار غیر‌انسانی دارد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه‌شنبه ۱۲تیرماه ۱۴۰۳، خبرهای رسیده حاکی از تشدید فشار و محدودیت به زندانیان بلوچ در زندان مرکزی زاهدان می‌باشد. این ا قدام مقامات زندان مرکزی زاهدان در راستای شکنجه روانی زندانیان بلوچ و خانواده‌های آنها ‌می‌باشد. به دستور مقامات زندان فردی به نام امینی که دفتردار قاضی ناظر بر زندان است از اعطای مرخصی و تمدید آن برای زندانیان بلوچ ممانعت به عمل آورده و به بهانه‌های واهی با آنها رفتار غیر‌انسانی دارد. این فرد در جهت شکنجه روانی زندانیان بلوچ و خانواده آنها در مراحل گذاشتن سند و… سنگ اندازی کرده و به زندانیان می‌گوید که به خاطر بلوچ بودنتان مرخصی شما لغو است یا تمدید نمی‌شود.

مقامات زندان مرکزی زاهدان و قاضی ناظر نیز در هماهنگی با وی از رسیدگی به شکایات زندانیان بلوچ و خانواده‌هایشان خودداری می‌کنند. این اقدام نقض قوانین انسان‌دوستانه حقوق بشر است که توسط مقامات این زندان به صورت مداوم نقض می‌شود. پیش از این مقامات این زندان به دلیل نقض مستمر حقوق بشر مشمول تحریم‌ها جهانی شده‌ بودند.

اعدام یک جوان ۲۸ساله در زندان مرکزی تبریز

“کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام” بیست‌و‌سومین هفته پیاپی از اعتصاب غذا در زندان‌های مختلف ـ پیوستن زندان تبریز به کارزار نه به اعدام

شرایط غیرقابل تحمل در زندان مرکزی زاهدان

در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از تشدید فشار بر زندانیان، به خصوص زندانیان سیاسی، در زندان مرکزی زاهدان به بیرون زندان ارسال شده است. این گزارش‌ها حاکی از اقداماتی مانند محرومیت از مرخصی، عدم رسیدگی پزشکی، ضرب و شتم و توهین، و همچنین ایجاد محدودیت‌های شدید در تماس با خانواده می‌باشد.

در حال حاضر شرایط در زندان مرکزی زاهدان به دلیل فرسودگی و آمار بالای زندانیان غیر قابل تصور است. کمبود امکانات بهداشتی، گرسنگی دائمی زندانیان، عدم رسیدگی به زندانیان بیمار و… شرایط در این زندان را غیر قابل تحمل کرده است.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

اشتراک:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نوشته‌های پر بیننده

بایگانی وبلاگ

بازدید وبلاگ